Geen loon, C4, document C131A, loonbriefjes van 2 maanden

Charlotte_
Topic Starter
Berichten: 1

Geen loon, C4, document C131A, loonbriefjes van 2 maanden

#1 , 10 apr 2015 00:28

Hallo,

Ik heb van 03/10/2014 tot 19/04/2015 gewerkt volgens een IBO-contract.

Ik heb nog steeds mijn C4 en loonbriefjes van februari en maart nog niet gekregen. Ook mijn loon van maart heb ik nog niet gehad. Ik was ook ondertussen al van begin januari aan het wachten op document C131A, dat volgens mijn werkgever ging worden opgestuurd samen met mijn loonbrief van februari.
Ik ben 25/04/2015 naar het ACV geweest en dit allemaal uitgelegd. De man achter de bureau belde naar de instelling waarbij mijn werkgever is ingeschreven.
Die vertelde dat ze mijn C4 en document C131A niet hadden aangevraagd en ook niet hadden doorgegeven dat mijn contract afgelopen was.

Uiteindelijk moest ik mij terug inschrijven bij de VDAB en dit blad aan mijn dopkaart hangen en deze insteken op het laatste van de maand.
De man had een brief geschreven naar mijn werkgever om deze documenten in orde te maken voor een bepaalde datum.

Toen ik zag dat ik maandag 06/04 nog steeds geen uitkering had gekregen, had ik al een gevoel dat er iets net klopte, zeker omdat mijn vriend zijn uitkering vrijdag al gekregen had.

Woensdag lag er een brief in de bus van het ACV. Ze hadden mijn contract opgestuurd naar de RVA, maar het was terug gekomen omdat document C131A er niet bij zat.


Als ik een bericht stuur of bel naar mijn werkgever antwoord ze gewoon niet. Wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2015 10:42

Hallo,

Ik heb van 03/10/2014 tot 19/04/2015 gewerkt volgens een IBO-contract.

Ik ben 25/04/2015 naar het ACV geweest en dit allemaal uitgelegd.
je hebt volgende week al gewerkt en je hebt over 15dagen al op gesprek geweest, 1 april is al enkele dagen voorbij dacht ik zo

u moet naar je contactpersoon van de vdab gaan, hoeveel maanden ibo stonden er in het contract en was er geen aanwervingsverplichting voor de werkgever?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”