Tikfout loon in contract

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

Tikfout loon in contract

#1 , 01 apr 2015 19:21

Ik heb hier ook een vraag over.

Ik werk met dagcontracten met merchandiser opdrachten, normaal 12,8118 per uur in pc 218.

Sales opdracht gekregen in maart bij zelfde bedrijf, wat dus normaal iets hoger nodig is.
Sturen ze mij contracten voor 3 dagen met een uurloon, dan een voor week nadien merk ik een verschil.

Maar nu komt het zotte net merk ik plots dat het uurloon absurd hoog is.
3 dagen aan 2486,000 per uur en dan week nadien 2 dagen plots 12488,000 per uur.

Ik neem dus dadelijk mijn telefoon en bel een verantwoordelijke op het bedrijf.
Hij vraagt mij een mail te sturen naar een dame in dat bedrijf met hem in kopie. Nog geen reactie en nieuwe contracten maart gekregen, die ik nu dien door terug te sturen en te tekenen.

Vandaag kreeg ik contracten voor 3 dagen deze week (merchandiser opdrachten) weer fout nu nog zotter 28157,000 per uur.

Wat moet ik hier nu mee daar er niks klopt en daar ik zelf al telefonisch en per mail met kopie's heb gemeld nog steeds de fout gebeurd. Ook zit ik met maart dat ik dringend moet tekenen en doorsturen.

Wettelijk volgens wet zouden ze dat moeten betalen daar ze herhaaldelijk zelfde fout maken en ik gemeld heb bij eerste contracten, maar zo'n bedragen weet ik ook niet zal gebeuren.

Graag een reactie hierop.

Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2015 19:26

Goed personeel zit daar op dit bedrijf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 apr 2015 19:48

ze moeten dit wettelijk niet betalen, gezien het over andere fouten gaat. U kan mogelijks wél een contract van onbepaalde duur eisen.

Reclame

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 01 apr 2015 20:03

hm oké maar hoe kan ik nu contract voor onbepaalde duur eisen met dagcontracten?

Ik werk voor diverse firma's die zo'n contracten aanbieden en ben wel goed bezet bezig.

Maar moet ik nu morgen gaan werken voor hun of niet want wat mijn man zegt voor zelfde geld betalen ze mij voor opdracht morgen dan maar 8 euro ipv 28157 euro per uur.

Normaal heb ik daar dus voor merchandising 12,8118 per uur en gaat dat als er index is omhoog elk jaar.

Heb voor hun wel opdrachten gedurende 1,5 jaar gedaan dan jaar bijna voor andere firma maar hou van die afwisseling die er net is door bij diverse bedrijven te werken in die sector.
Laatst gewijzigd door Iquest op 01 apr 2015 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 apr 2015 20:07

als ze geen contracten maken die in orde zijn, dan heb je een contract van onbepaalde duur. Tenzij ze zouen beweren dat dit contract effectief klopt.

Je moet maar gaan werken als er een akkoord is over loon en alle arbeidsomstandigheden. Dat is er niet lijkt me, dus kan je kiezen. Over het uurloon kan dan nog achteraf gediscussieerd worden, een hoog uurloon die u eist (maar nog altijd redelijk is), zal een gemiddelde rechter u wel toewijzen. Uit "28157" euro per uur kan niet afgeleid worden dat er een typfout gebeurd is (comma vergeten), tenzij het over een uurloon van 28,157 euro per uur zou gaan (maar dan moet u al een héél hoog profiel hebben).

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 01 apr 2015 20:12

idd JPV daarom ik zot vind en niet weet wat er nu zal komen!

Normaal merchandising 12,8118
Sales is hoger normaal maar voor dat bedrijf nog niet gedaan maar ook 28,157 is hoog gegrepen.

Was geen diamanten maar enkel een moeilijk product!

Had bij eerste telefoon gemeld misschien iemand hun systeem had gehackt. Ik meldde ook dat er misschien meer verkeerd contract kreeg maar nog steeds krijg ik nu vandaag dus opnieuw zo'n zotte dingen.

Dus ik zal morgen maar mijn andere opdrachten doen en niet die 3 uur voor hun voordien dat andere bedrijf heeft contract perfect gestuurd.

eylis
Berichten: 8841

#7 , 01 apr 2015 20:17

1 aprilgrillen van de computer?

Iquest
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 01 apr 2015 20:43

nop 1 april grap als ik weet hoe kan foto's hier zetten mag je gerust de contracten zien

en eerste contracten waren al op 16 maart dus ja

Terug naar “Loon”