Loon komt niet overeen

james20
Topic Starter
Berichten: 11

Loon komt niet overeen

#1 , 26 mar 2015 13:32

Hallo,

Wanneer ik mijn loon bekijk op mijn salarisfiche, merk ik op dat mijn brutobasismaandloon niet overeenkomt met de code 1010. Bij de code 1010 staat altijd een lager loon vermeld.

Ik ben sinds begin dit jaar veranderd van werkgever. Bij mijn vorige werkgever kwam het basismaandloon altijd overeen met de code 1010.

Is dit nu normaal ? Of waar zou ik op moeten letten ?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2015 14:33

codes 1010 zijn interne codes van sociale bureaus en op zich geen wettelijke waarden. Je brutoloon moet natuurlijk overeenkomen met wat contractueel afgesproken is. Dat hoeft niet altijd exact hetzelfde zijn, afhankelijk van eventueel onbetaald verlof dat je genomen hebt (of verlof dat door vorige werkgever reeds betaald is).

james20
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 26 mar 2015 14:48

Ok bedankt !. Het brutoloon komt wel overeen, maar bij de code 1010 is dit een loon met 100 of 200 euro minder. Het verlof van mijn vorige werkgever is vorig jaar in december al reeds uitbetaald. Misschien heeft dit ermee te maken, ik weet het niet ....

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 mar 2015 14:49

voor de maanden dat u verlof neemt dit jaar, zal dit effectief het geval zijn.

james20
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 26 mar 2015 15:37

Ik neem elke maand wel een paar dagen verlof, dus dan zal het dit jaar nooit overeenstemmen. Jammer.

Terug naar “Loon”