Chirurg

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

Chirurg

#1 , 16 feb 2015 12:04

Een dove jongeman wil een cochleaire implant plaatsen.laten
Deze plaatsing moet goedgekeurd worden door het ZIZIV om tussenkomst te verkrijgen.
Geen akkoord van het RIZIV, geen tussenkomst; Dit is een voorwaarde van de hospitalisatie verzekering.

Nu wil de chirurg de ingreep uitvoeren zonder dat de goedkeuring aangekomen is. het zou dus kunnen dat het RIZIV geen toestemming geeft.. Dit betekent dat de kosten volledig ten laste komen van de KLANT

De kosten voor zo een ingreep kunnen in het ziekenhuis niet gegeven worden (kunnen of willen)
Volgen internet is dit ongeveer tussen 20000€ en ...75.000 € opvolging inbegrepen.

Nu ben ik van plan voorbehoud in te roepen met of tegen de zin van de chirurg dreigt de ingreep uit te stellen tot...

Wat denken jullie?
een recente oogoperatie laat mij niet toe zonder fouten te schrijven.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 16 feb 2015 12:58

Zonder dat ik hierbij kan helpen enkele vragen om de situatie (ook voor anderen) te verduidelijken.

Waarom wil de chirurg niet wachten tot wanneer de ingreep al dan niet goedgekeurd wordt door het RIZIV?
Hebt u er enig zicht op of u aan de voorwaarden voor tussenkomst voldoet? Volgens informatie mutualiteit, chirurg, …..
Zou het nog lang kunnen duren vooraleer de uitspraak van het RIZIV hierover bekend is?

VDG2
Berichten: 785

#3 , 16 feb 2015 13:37

Voor wat betreft de tussenkomst hospitalisatieverzekeringen zou ik toch zeker zorgen dat u het akkoord van het ziekenfonds heeft voor de operatie. En in dit geval zou ik ook zorgen dat de verzekeraar voorafgaand wordt gecontacteerd voor akkoord Gelet op het bedrag van de operatie.

Reclame

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#4 , 16 feb 2015 14:11

Wij zullen afwachten welke reacties er nog gepost worden.
Het leven heeft mij nogal wantrouwig gemaakt.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2015 14:45

Niemand kan verplicht worden een operatie te ondergaan. Als de patiënt wil wachten tot de goedkeuring er is, kan niemand hem dat beletten. Dat de operatie dan later moet ingepland worden, is natuurlijk het logische gevolg. Wat is verder concreet uw vraag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#6 , 15 mei 2015 15:28

De ingreep is ondertussen gebeurd met toestemming van het RIZIV
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Loon”