Rechtzaak gewonnen, niet uitbetaald na deadline

zaan37
Topic Starter
Berichten: 3

Rechtzaak gewonnen, niet uitbetaald na deadline

#1 , 06 feb 2015 14:24

Beste allen,

in november won ik een rechtzaak ivm achterstallig loon tegen mijn vorige werkgever.
Mijn werkgever heeft zich toen bij het vonnis neergelegd en is niet in beroep gegaan.
In het vonnis werd het volgende gesteld:
- betaling van X ingehouden nettoloon + gerechtelijke intresten (bijna 1000 dagen)
- betaling van X pro rata bruto eindejaarspremie + gerechtelijke intresten + wettelijke intresten
- betaling van X vakantiegeld + gerechtelijke intresten

Dit zou moeten betaald zijn binnen de 2 maanden na de datum van het vonnis.
Indien dit niet het geval is, stelt het vonnis dat er 25 euro bijkomt per dag te laat en 25 euro per ontbrekend document te laat.

Deze 2 maanden zijn nu voorbij en ik ben nog steeds niet uitbetaald geweest. De organisatie is niet failliet.

Hierbij had ik een aantal vragen:
1/ wie maakt de berekeningen van het bedrag (bruto/netto, intresten, dagen te laat) dat moet uitbetaald worden? Mijn advocaat, sociaal secretariaat, rechtbank, tegenpartij?
2/ wat zijn de volgende stappen die ondernomen moeten worden? Waarschuwing? Deurwaarder? Aangetekende brief?
3/ heb ik sowieso recht op het geld (per dag te laat 25+25) dat het vonnis stelt wanneer de tegenpartij niet tijdig betaald?

met vriendelijke groeten,

Zaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 feb 2015 16:19

Heb je het vonnis al laten betekenen aan uw ex-werkgever? Moet door een DW gebeuren, en pas van dan af tellen termijnen en nalatigheidsintresten.
Zonder betekening zal je nog eeuwen kunnen wachten.

zaan37
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 07 feb 2015 13:03

Bedankt voor je antwoord.
Geef ik dit door aan mijn advocaat die dan de deurwaarder naar mijn werkgever stuurt?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 feb 2015 15:23

Weet uw advocaat niet dat hij een vonnis moet laten betekenen?

zaan37
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 feb 2015 11:50

Is het misschien vergeten, heb haar direct een mail gestuurd!
Weet jij wie al de berekeningen maakt?

Terug naar “Loon”