Uitbetaling onkostennota

TiEcs
Topic Starter
Berichten: 2

Uitbetaling onkostennota

#1 , 29 jan 2015 09:58

Als sales in Benelux/Frankrijk, reis ik frequent en heb ik bijgevolg redelijke onkostennota's.
Nu heb ik redelijk lang gewacht om mijn volgende nota op te stellen en kom ik aan +2000€ uit.
Dewelke mijn werkgever niet wil terugbetalen zolang ik mijn bezoekrapporten niet up to date heb.

Nu vraag ik mij af of hij dat wel kan?
De onkosten die ik maak voor de firma (dus eigenlijk mijn geld voorschieten), kunnen toch niet gelinkt worden aan een administratieve zaak?
Of zie ik dit verkeerd? Ik vind hier maar bitter informatie over op internet.
Deze situatie is niet bevorderlijk voor de werksfeer, en als reactie wens ik dus ook geen geld meer voor te schieten, tot ik mijn centen op mijn rekening heb staan.
Bestaat er zoiets als een "redelijke termijn" voor de uitbetaling?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jan 2015 10:13

U moet de onkosten bewijzen én bewijzen dat die onkosten te maken hebben met het werk. Als u dus geen bezoeken kan bewijzen, levert u ook niet het nodige bewijs dat die onkosten te maken hebben met het werk.

TiEcs
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 jan 2015 11:45

Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar is het bezoekrapport dan het enige bewijs?
Op de onkostennota, staan alle bedragen, inclusief de originele facturen. De route de tijdens de periode afgelegd is en een agenda met alle bezoeken.
bewijs genoeg zou ik zeggen ;o)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 jan 2015 11:57

Indien de werkgever bezoekrapporten eist, lijkt me dat een redelijke eis om te controleren of de onkosten in verhouding staan tot het geleverde werk. Men hoeft echt niet elk agendasysteem van een individuele salespersoon te controleren. Een beetje eenvormigheid in procedures kan een werkgever wel eisen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 jan 2015 12:17

.
Nu heb ik redelijk lang gewacht om mijn volgende nota op te stellen en kom ik aan +2000€ uit.
Dat wil dan ook zeggen dat je redelijk lang wacht om uw bezoekrapporten op te maken. Hoe kunnen die nog correct zijn als je zo lang wacht. Uw werkgever wil ook wel op de hoogte gehouden worden van duw werk. Een agenda is, naar uw werkgever toe, geen officieel document, een bezoekrapport is dit wel. Daaruit kan hij uw resultaten afleiden.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 01 feb 2015 19:34

Mocht ik je sales manager zijn dan lag je nu al met een voet buiten (en met alletwee als je verkoopresultaten ook al ondermaats zouden zijn). Maak dus die bezoeksrapporten supersnel in orde.

Misschien krijg je juridisch wel gelijk dat gejustifieerde onkosten d office moeten terugbetaald worden (en als je ontslagen zou worden moeten ze die al zeker uitbetalen) maar focus je eerst op het doen wat je hoort te doen.

Terug naar “Loon”