eindejaarspremie

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

eindejaarspremie

#1 , 15 jan 2015 09:42

Beste,

ik heb recht op een eindejaarspremie dewelke uitbetaald zal worden door het waarborgfonds van de horeca. Na gisteren navraag gedaan te hebben wanneer deze uitbetaald zal worden, (normaal voor 31 januari 2015) heb ik als antwoord gekregen dat mijn vorige werkgever nog een bepaald bedrag aan het fonds moet overmaken en wanneer hij dit gedaan heeft dat het dan nog maximum 10 dagen zou duren eer ik het nettosaldo op mijn rekening gestort zal krijgen.

Wat als de werkgever dit niet doet? Welke stappen dien ik dan te ondernemen?

gb2702

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jan 2015 12:25

http://www.horecanet.be/main.php?p=s_kantoren&faq=ejp" onclick="window.open(this.href);return false;

"In dat geval zal het Fonds je eindejaarspremie onder bepaalde voorwaarden voorschieten. Je ontvangt dan een begeleidende brief, een subrogatiedocument, een F1-formulier voor jou en een F1-formulier dat je naar het Fonds moet terugsturen. Zodra je het subrogatiedocument en het F1-formulier voor het Fonds naar het Fonds hebt teruggestuurd, zullen we je eindejaarspremie storten."

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#3 , 24 mar 2015 22:52

Beste forumleden,

Even een update. Tot op vandaag heb ik mijn eindejaarspremie alsook mijn ecocheques van mijn vorige werkgever niet ontvangen. De vakbond heeft voor mij ook al 2 brieven geschreven naar mijn vorige werkgever maar daar reageert deze dus niet op. Wel weet ik dat het waarborgfonds horeca op 19 februari een deurwaarder naar deze werkgever gestuurd om de premie te betalen. Welke stappen kan ik het beste nu nemen en hoe dien ik deze te doen?

Horecafonds betaalt dus niet uit zoals op hun website staat.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 mar 2015 07:38

Heb je het Horecafonds al gecontacteerd? Wat zijn die voorwaarden?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2015 12:13

Welke stappen kan ik het beste nu nemen en hoe dien ik deze te doen?
hiervoor betaal je een vakbondsbijdrage
wat ik zou doen is rechtsreeks contact opnemen met de juridische dienst van het regionaal hoofdkantoor, daar zitten de juristen.

wanneer was je laatste werkdag bij je vorige werkgever?
wet 3-7-1978 Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#6 , 25 mar 2015 13:29

mijn laatste werkdag was 31/12/2014.

Terug naar “Loon”