In belgie werken voor buitenlands bedrijf

sirrush
Topic Starter
Berichten: 6

In belgie werken voor buitenlands bedrijf

#1 , 01 jan 2015 09:31

Geachte,

Ik heb een voorstel gekregen om te werken voor een buitenlands bedrijf (Taiwan) als lesgever.
De lessen zouden doorgaan via Webex, dus kan van thuis uit werken (Dit betekend natuurlijk belgië)

Heb ik een ondernemingsnummer nodig of kan ik gewoon loon van daar krijgen.

Hoe zit het dan met de belastingen, ik zal dit waarschijnlijk moeten aangeven maar hoeveel % ga ik dan ongeveer kwijt zijn?

Dank bij voorbaat.

Sirrush

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jan 2015 12:48

heeft dat buitenlands bedrijf een vestiging in België? Hebben ze enig benul van Belgische wetgeving?

sirrush
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 01 jan 2015 13:32

Neen, enkel Taiwan en Canada en hoogst waarschijnlijk hebben ze geen benul van onze wetgeving.

Heb ook nog geen idee hoe ze het geld zouden willen overmaken. (Zijn momenteel inleidende gesprekken bezig en heb de eerste modules al ontvangen om me voor te bereiden)

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 11 jan 2015 10:24

Waarschijnlijk zullen ze er van uit gaan dat dit op zelfstandige basis gebeurt.

berenod
Berichten: 942

#5 , 11 jan 2015 12:06

Inderdaad, indien zij geen entiteit in België zijn zal jij onder zelfstandigen statuut moeten werken en gewoon de opdrachtgever factureren.

Terug naar “Loon”