te hoog loon

mira
Topic Starter
Berichten: 1

te hoog loon

#1 , 08 sep 2007 10:35

Mijn vraag:

Ik heb een graduaatsdiploma en onlangs ben ik beginnen te werken. Bij mijn werkgever kreeg ik een concract te tekenen waar het bruto-loon vermeld op het contract veel hoger is dan het gebruikelijke bruto-loon voor een gegradueerde. Ik denk dat het bruto-loon vermeld op het contract overeenkomt met dat van een licentiaat.

Nochtans staat er in het contract dat ik aangenomen ben als graduaat maar het bruto-loon is dat van een licentiaat. Het contract is ook ondertekend door de directeur.

Wat doe ik het best ? Als ik niets zeg en ze betalen me het hoger loon, kunnen ze dat dan terugvorderen ? Of kan er niets gebeuren aangezien het contract voor het hoger loon ondertekend is door beide partijen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 10 sep 2007 08:21

Je hebt een geschreven overeenkomst en beide partijen hebben zich daar aan te houden of plegen contractbreuk en moeten de benadeelde partij zelfs een schadevergoeding betalen.

De vergissing is immers jou schuld niet, dus zwijgen en aannemen.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 10 sep 2007 09:33

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op gronden door de wet erkend...?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Loon”