opzegperiode -

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

opzegperiode -

#1 , 02 dec 2014 12:19

beste ;

ik zit in een opzegperiode van 9 maanden , waarvan ik er nog 7 moet doen.
ik heb een firmawagen met tankkaart en dit al meer dan 9jaar.

ik heb onlangs een heupoperatie gehad en ben al een maand of 8 daarvoor thuis.

zonder mijn medeweten geeft de werkgever de verzekering op die wagen stopgezet en is mijn keuringsverslag al verlopen van 12/10
(te laat gezien/aan gedact) , mijn tankkaart kan ik wel nog gebruiken.

deze situatie is ronduit gevaarlijk en was niet eens aan me meegedeeld !!!

wat kan ik hieraan doen en waar moet ik terecht met dit probleem ??

dank aan iedereen om te willen helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2014 12:49

beste ;

ik zit in een opzegperiode van 9 maanden
hoe kom je aan 9 maanden?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#3 , 02 dec 2014 13:07

dank u voor de reactie
is infeite 8 maanden,sorry typefoutje , werk er nu net iets meer dan 10 jaar

Reclame

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#4 , 02 dec 2014 13:35

het gaat wel niet over de duur van de opzeg , is wat ik kan doen i.v.m. de firmawagen
of ze dat wel kunnen doen en waar ik met dit probleem terecht kan

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 dec 2014 14:03

Als je niet meer betaald wordt door je werkgever (maar door het ziekenfonds) houdt wettelijk ook het recht op een bedrijfswagen tijdelijk op te bestaan. U bent wettelijk zélf verantwoordelijk dat de wagen waarmee u rijdt in orde is met keuring/verzekering.

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#6 , 02 dec 2014 16:04

dank U voor de reactie jpv ,

kan ik inkomen dat dit zo zal zijn , doch enkele bedenkingen/vragen :

ik ben toch niet de eigenaar van de auto, is toch altijd de eigenaar die de auto dient te keuren ?
heb géén oproepingsbrief voor keuring ontvangen.

is nu wel zo dat ik heel de maand december nog thuis ben door mijn vakantiedagen dat ik opneem , dus ben ik dan terug in dienst ??

indien nee moet ik dan een tijdelijke verzekering nemen om met die wagen te rijden ?? is dat mogelijk ?

ps ik mag wel de wagen voor prive ook gebruiken en is wel heel raar dat mijn tankkaart wel nog werkt

dank voor te helpen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 dec 2014 16:58

dank U voor de reactie jpv ,

kan ik inkomen dat dit zo zal zijn , doch enkele bedenkingen/vragen :

1. ik ben toch niet de eigenaar van de auto, is toch altijd de eigenaar die de auto dient te keuren ?
heb géén oproepingsbrief voor keuring ontvangen.

2. is nu wel zo dat ik heel de maand december nog thuis ben door mijn vakantiedagen dat ik opneem , dus ben ik dan terug in dienst ??

3. indien nee moet ik dan een tijdelijke verzekering nemen om met die wagen te rijden ?? is dat mogelijk ?

4. ps ik mag wel de wagen voor prive ook gebruiken en is wel heel raar dat mijn tankkaart wel nog werkt

dank voor te helpen
1. Ik heb geen idee wie wettelijk naar de keuring dient te gaan bij leasing, maar dit staat los van het feit dat iedereen die rijdt met een wagen verondersteld wordt voor vertrek te controleren of de boorddocumenten in orde zijn. Bij de politie zou u dit duur kunnen te staan komen.
2. je blijft in dienst, maar wat je je wss afvraagt is of je recht hebt op je wagen omdat je vakantiegeld kreeg voor die dagen. Antwoord is: ja.
3. Je mag er sowieso niet mee rijden als je wagen niet gekeurd is, je moet je werkgever dan ook in gebreke stellen (strikt genomen)
4 privé, maar niet tijdens de periode van langdurige ziekte.

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#8 , 02 dec 2014 18:03

dank U voor de antwoorden

Terug naar “Loon”