basismaandloon.

snuit
Topic Starter
Berichten: 15

basismaandloon.

#1 , 27 nov 2014 11:48

ik werk recent bij een nieuwe werkgever. Daar blijkt mijn basismaandloon niet te zijn zoals in het contract voorzien is. Uitleg van hen : het is afhankelijk van hoeveel dagen je werkt. Maar in de 23 jaar dat ik al werk is mijn basismaandloon een vast gegeven. Ook in het contract hebben ze het niet over een wisselend basismaandloon. In het contract wordt het vermeld als een brutomaandwedde.
is het niet zo dat dit wedde steeds hetzelfde is en de wijzigingen in vergoedingen worden betaald zoals weekend / overuren / nachten / avondtoeslag.
Ook blijkt dat de avondvergoeding niet gelijk is aan de wettelijke bepaling nl. van 18u tot 20u is 2 avondtoeslagen zij betalen er maar 1u waar kan ik ermee terecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 nov 2014 12:33

=> verplaatst naar correct deelforum
=> ben je arbeider of bediende en in welk paritair comité werk je?
=> kan je een concrete berekening geven die ze gemaakt hebben (om te controleren of die klopt)?

snuit
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 02 dec 2014 14:17

ik ben bediende en mijn paritair comiténummer is 330.01 ik word betaald volgens looncategorie 15561
kan ik ergens mijn gescande loonbrief naar toesturen wou dit doen dmv een bijlage maar luk er niet in.
Er is geen avondtoeslag betaald voor werken tussen 18u en 20u, de nachttoeslag start pas om 21.30un ipv 20u.
Ook de correctie van oktober (heb nl. gewerkt op 31/10) is niet betaald. Ik krijg tevens niet het nummer van de personeelsdienst zodat ik kort op de bal kan spelen. Nu loopt het via iemand van het werk, welke niet zo happy is met het feit dat ik dit nu zo kort opvolg.
Ook mijn overige verlof geeft mij problemen. Ik had nog recht op 5 dagen maar deze zijn wel reeds uitbetaald door mijn vorige werkgever. Nu ik wil deze opnemen maar ze doen er moeilijk over. Ik ben van mening dat ik deze mag nemen en dat de uren meetellen als prestatie maar dat zij deze niet hoeven te betalen. (Als ik anders verlof neem telt dit ook voor prestatie) Zij willen via mijn loon hier wel geld voor afhouden en als ik dan verlof neem dat zij alsnog deze dagen betalen. Probleem is dat dit gepland is in november en dat het zeer onoverzichtelijk wordt wat nog wel of niet betaald dient te worden.

Reclame

Terug naar “Loon”