bedrijfswagen vervat in loonpakket afstaan na ziekte

lyge
Topic Starter
Berichten: 7

bedrijfswagen vervat in loonpakket afstaan na ziekte

#1 , 19 nov 2014 15:17

Ik ben 25 jaar werkzaam in hetzelfde bedrijf waarvan 8 jaar als receptioniste/telefoniste en 17 jaar als managementassistente.
In 2013 had ik de pech van 10 maanden afwezig te zijn wegens ziekte (borstkanker). Na al mijn behandelingen operatie, chemo, bestraling en momenteel nog medicatie te nemen, wou ik zo snel mogelijk terug aan het werk.
In januari 2014 ben ik halftijds terug beginnen werken, vanaf maart terug voltijds.
Ik had voor mijn ziekte een bedrijfswagen, die moest ik afstaan. Deze bedrijfswagen hoorde bij mijn loonpakket.
Er is nu een vervangster in mijn plaats aangeworven om mij op te volgen binnen 2 jaar als ik met pensioen ben. Zij wordt door mij opgeleid.

Door het afstaand van de wagen is mijn loon niet gestegen, het voordeel van de wagen komt hiermee te vervallen, kan dit ?

Kan mijn werkgever mij degraderen door mij terug het werk van telefoniste/receptioniste te laten uitvoeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 nov 2014 16:01

dat kan niet. U hebt recht op dezelfde functie en hetzelfde loon/voordelen als voor de ziekte.

Reclame

Terug naar “Loon”