Maandloon/Uurloon

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

Maandloon/Uurloon

#1 , 05 nov 2014 15:36

Geachte Forumleden,

Ik ben ingeschreven als een bediende en ik heb een basismaandloon op mijn loonfiche - maar op sommige loonfiches vind ik op de achterkant een uurloon - ik heb men laatste loon eens uitgerekend met dat uurloon omdat het mij toen pas was opgevallen en ik zou dan zogezegd te weinig hebben gekregen als ik van het uurloon uit ga - maar nu weet ik niet of ik moet kijken naar men basismaandloon of naar dat uurloon dat erop staat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skoldt
Berichten: 159

#2 , 05 nov 2014 15:42

Uurloon x aantal uren per week x 13 / 3 = maandloon

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 05 nov 2014 15:51

Uurloon x aantal uren per week x 13 / 3 = maandloon
dus als ik nu mijn loon per uur uitreken zou ik op hetzelfde moeten uitkomen dan dat mijn loon is dat ik heb gekregen of dat mijn basismaandloon is?

Reclame

Skoldt
Berichten: 159

#4 , 05 nov 2014 16:19

bent u voltijds of deeltijds ingeschreven ?

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 05 nov 2014 16:31

bent u voltijds of deeltijds ingeschreven ?
ik ben deeltijds ingeschreven en ik werk ook maar deeltijds

Skoldt
Berichten: 159

#6 , 06 nov 2014 09:06

Voor deeltijders is het normaal dat met uurlonen wordt gewerkt, omdat dit praktisch heel wat voordelen biedt naar berekening van verlof, ziekte, ADV, etc ...
Bedoelt u met basisloon het loon dat U iedere maand bruto uitbetaald krijgt ? Of is dit het maandloon dat als basis dient voor de berekening van het uurloon ?

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#7 , 06 nov 2014 12:40

Voor deeltijders is het normaal dat met uurlonen wordt gewerkt, omdat dit praktisch heel wat voordelen biedt naar berekening van verlof, ziekte, ADV, etc ...
Bedoelt u met basisloon het loon dat U iedere maand bruto uitbetaald krijgt ? Of is dit het maandloon dat als basis dient voor de berekening van het uurloon ?
Bedankt voor die info - en het basisloon dat ik bruto als ik mij niet vergis dit staat er bv bovenaan 1150 - en dit krijg ik dan gestort 1000 - en dus keek ik op de achterkant voor et zien hoeveel dagen ik in totaal had gewerkt en ik zag daar een uurloon staan en ik heb dat dan uit nieuwsgierigheid uitgerekend en ik kwam totaal iets anders uit dus weet ik niet of ik moet kijken naar het uurloon dat ik krijg of gewoon naar dat basismaandloon.

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 nov 2014 12:44

Voor zover je het hoogste bedrag krijgt is er toch geen probleem.

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#9 , 06 nov 2014 13:22

Voor zover je het hoogste bedrag krijgt is er toch geen probleem.
dat kreeg ik niet want vandaar dat ik niet weet naar wat ik moet kijken

Skoldt
Berichten: 159

#10 , 06 nov 2014 14:16

Dus je basisloon is 1150€/maand ? Hoeveel uur per week werk je ?

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#11 , 06 nov 2014 14:17

Dus je basisloon is 1150€/maand ? Hoeveel uur per week werk je ?
20

Skoldt
Berichten: 159

#12 , 06 nov 2014 14:26

Je theoretisch uurloon zou dus zijn (1.150 x 3)/(13 x 20)= 13,27€
Dit uurloon zou moeten vermenigvuldigd worden met het aantal effectief gepresteerd uren voor betrokken maand. Dit geeft dan je brutobedrag.

Skinnytar
Topic Starter
Berichten: 22

#13 , 06 nov 2014 14:30

Je theoretisch uurloon zou dus zijn (1.150 x 3)/(13 x 20)= 13,27€
Dit uurloon zou moeten vermenigvuldigd worden met het aantal effectief gepresteerd uren voor betrokken maand. Dit geeft dan je brutobedrag.
bedankt!

ik heb alles eens uitgerekend en via je berekening komt alles overeen met wat ik heb enzo en ik heb dan mijn loonfiche zelf eens uit gerekend en ik kom blijkbaar een tekort maar volgens men werk moet ik het juiste bedrag gekregen hebben.

Terug naar “Loon”