Jarenlang onvoldoende loon gekregen tov "normale verloning"

dissap
Topic Starter
Berichten: 2

Jarenlang onvoldoende loon gekregen tov "normale verloning"

#1 , 21 okt 2014 11:46

Vorig jaar ben ik te weten gekomen dat er een enorme loonkloof lag tussen mijn loon en dat van mijn collega's.

Nadat ik "vers" van school afgestudeerd was als bachelor/graduaat Elektromechanica ben ik bij mijn werkgever ben ik gestart met een loon van 1300 euro bruto, dit was in 2005. Laag, dat geef ik toe... Dit is was mijn eerste job, ik had geen ervaring en van verloning had ik nog geen enkel idee.... Ik werk als technisch bediende in een vzw en voerde tijden mijn werk ook de taak uit als preventie- adviseur. Op mijn job kreeg ik wel kansen om mij bij te scholen, etc.

Goed, heb het daar nog volledig naar mijn zin maar bij de aanvraag voor een lening om mijn huis te kopen werd ik met de neus op de feiten gedrukt: "das weinig", "nee da zal nie lukken"... en dit terwijl ik een deftig diploma en werk had. Ik snapte er niets van. Om u een idee te geven mijn loon bedroeg 2100 euro begin 2013.

Na enige tijd te zoeken achter wat iemand met mijn functie verdiende kwam ik er al snel achter dat mijn onaanvaardbaar was. De volgende stap was mijn directeur aanspreken over mijn verloning. Direct gaf die toe dat dat in mijn geval zo was maar er niets aan kon doen. die zaken moesten besproken worden met de voorzitter van de raad van bestuur en werd een paar maanden aan het lijntje gehouden. Na veel protest van mijnentwege kwam er dan toch een loonsoplag maar nog was die niet voldoende, dit is nu 2650 euro, in vergelijking met gelijkaardige functies. Altijd was er wel een uitleg: de totale toename van de loonmassa is vastgelgd op 2% en kan er niet boven, er is de loonstop, etc. Er werd wel een mondelinge belofte om na de loonstop, dus begin 2015, nog een inspanning te leveren.