Avond werk en eventuele premie's?

jochen84
Topic Starter
Berichten: 1

Avond werk en eventuele premie's?

#1 , 02 okt 2014 17:18

Hallo,

ik hoop dat iemand mij op dit forum kan helpen. Ik zit in een finale fase van sollicitatie, de job waarvoor ik in aanmerking kom zie ik volledig zitten, het enige wat mij wat weerhoud is de uurregeling. Het is namelijk om 18h starten tot 2h 's nachts. Ik vroeg mij af of daar verplicht een financiële vergoeding tegenover staat of dit volledig van de werkgever afhangt. Over ploegenstelsels vind ik 1001 dingen online maar ik raak er niet wijs uit.

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna
Berichten: 156

#2 , 02 okt 2014 21:06

Vanaf 20u krijg je een bonus (verplicht). Sommige firma's geven dit al eerder terwijl anderen 20u aanhouden. Best eens kijken in je contract dus. Het minimum is 1.12 euro per uur.
Ik heb jaren de 'nacht' gewerkt, van 18u tot middernacht. Ik kreeg een premie van 25% per uur.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 okt 2014 06:30

Vanaf 20u krijg je een bonus (verplicht). Sommige firma's geven dit al eerder terwijl anderen 20u aanhouden. Best eens kijken in je contract dus. Het minimum is 1.12 euro per uur.
Ik heb jaren de 'nacht' gewerkt, van 18u tot middernacht. Ik kreeg een premie van 25% per uur.
Alles hangt af van het paritair comité, onmogelijk om iets te zeggen zonder dat te weten.

Reclame

Terug naar “Loon”