Geen eco-cheques meer.

Carotje
Topic Starter
Berichten: 13

Geen eco-cheques meer.

#1 , 30 sep 2014 07:01

Ik ben tewerkgesteld in pc 119. Mijn baas heeft beslist om geen eco-cheques meer te geven aan ons zonder enige andere vorm van compensatie. Is dit wettelijk oké? Volgens mij is dit toch inlevering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skoldt
Berichten: 159

#2 , 30 sep 2014 08:00

In principe moeten in PC119 ecocheques worden toegekend, behalve als ze door een evenwaardig alternatief zijn vervangen geweest. Sedert 2012 moeten de ecocheques volgens het sectorakkoord van PC119 worden afgebouwd. Misschien heeft uw werkgever dit gedaan en u niet geïnformeerd over het alternatief ? Eventjes navragen op de personeelsdienst zou ik zeggen !

Afschaffen zonder enige vorm van compensatie kan niet !

Carotje
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 30 sep 2014 10:57

Wij hebben geen loonopslag gekregen. . .

Reclame

Skoldt
Berichten: 159

#4 , 30 sep 2014 11:11

Compensatie moet niet altijd onder de vorm van loonopslag.
Heeft uw werkgever een groepsverzekering afgesloten voor zijn personeel ? Of is de bijdrage voor de groepsverzekering omhoog gegaan ?
Kreeg u plots maaltijdcheques ? Een eenmalige premie ? Bonus ? ...

Indien u er zeker van bent dat u op geen enkele manier gecompenseerd werd voor het verlies aan ecocheques, misschien kunt u even overwegen om de vakbond in te schakelen. Als u dit persoonlijk wilt afhandelen zult u uw werkgever moeten in gebreke stellen.

Carotje
Topic Starter
Berichten: 13

#5 , 30 sep 2014 11:51

Nee geen enkele van bovenstaande vergoedingen. Dan ga ik ten rade bij mijn vakbond. Dank u wel voor u uitleg

Terug naar “Loon”