Tikfout loon in contract

Peaches
Topic Starter
Berichten: 1

Tikfout loon in contract

#1 , 30 aug 2014 17:30

In mijn arbeidsovereenkomst staat een tikfout in mijn loon, in mijn voordeel. Zowel mijn werkgever en ikzelf hebben ondertekend. Sta ik recht in mijn schoenen om het bedrag in het contract te eisen? Het gaat echter om een groot verschil, dus de werkgever zal dit niet willen betalen. Kan ik dan procederen met een goede kans om mijn gelijk te halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 aug 2014 17:34

Dat kunt u altijd doen maar ik vrees dat een ontslag tijdens de proefperiode dan niet denkbeeldig is.
Als het echt fout is dan geven eerlijke mensen dat toe en verbeteren de ongewilde fout.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2014 20:25

Als u antwoord op uw vraag wil zal je het uurloon moeten vermelden dat in het contract staat en het uurloon dat gebruikelijk is in dat bedrijf
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 aug 2014 21:52

In mijn arbeidsovereenkomst staat een tikfout in mijn loon, in mijn voordeel. Zowel mijn werkgever en ikzelf hebben ondertekend. Sta ik recht in mijn schoenen om het bedrag in het contract te eisen? Het gaat echter om een groot verschil, dus de werkgever zal dit niet willen betalen. Kan ik dan procederen met een goede kans om mijn gelijk te halen?
15 euro die 150 wordt, zal door een rechter niet gevolgd worden tenzij je een specifieke consultancy kan claimen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2014 09:10

In mijn arbeidsovereenkomst staat een tikfout in mijn loon, in mijn voordeel. Zowel mijn werkgever en ikzelf hebben ondertekend. Sta ik recht in mijn schoenen om het bedrag in het contract te eisen? Het gaat echter om een groot verschil, dus de werkgever zal dit niet willen betalen. Kan ik dan procederen met een goede kans om mijn gelijk te halen?
Zoals hierboven gezegd:
1. Als het een aanvaardbaar verschil is, kan u proberen procederen. Als het loon onrealistisch hoog is, maakt u weinig kans.
2. Als u al gaat procederen, vrees ik dat uw contract snel zal afgelopen zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”