Werkgever weigert loon uit te betalen (student)

Illmatic
Topic Starter
Berichten: 1

Werkgever weigert loon uit te betalen (student)

#1 , 27 aug 2014 18:28

Hallo iedereen

Ik ben een student die een probleem voor heeft met een werkgever. In de maand juli heb ik enkele dagen gewerkt voor deze werkgever, maar er was echter nooit een contract ondertekend aangezien hij er nooit 1 heeft meegenomen naar de werkplaats. Maar als mijn kennis van mijn cursus Recht me niet in de steek laat, was er nog wel steeds een rechtsmatige overeenkomst aangezien het voor een studentenjob mondeling al voldoende is. Ik heb hiervan ook de Sms'en waarin het adres van tewerkstelling etc werd besproken met de werkgever, dus dat kan denk ik wel als bewijs tellen. Daarnaast zijn er ook mensen op het bedrijf waar ik kwam werken die mij aan het werk gezien hebben.

Het probleem is nu dat ik vroeger werd doorgestuurd dan dat er was afgesproken. Maar de dagen die ik heb gewerkt, heb ik nog steeds niet uitbetaald gekregen. Ik had hiervoor meerdere malen naar de persoon in kwestie gebeld en voice mail berichten achter gelaten die compleet genegeerd werden. Uiteindelijk heb ik dan gebeld naar de personeelsdienst van het bedrijf zelf die me dan vertelden dat ze hem zouden zeggen om het in orde te maken. Kort na deze telefoon kreeg ik dan plots wel antwoord op mijn Sms en vroeg hij om mijn gewerkte uren door te sturen via mail en "dat hij het zou bekijken". Dit is ondertussen al een paar weken en telefoontjes naar het bedrijf geleden, en er is nog steeds geen schot in de zaak gekomen.

Daarom overweeg ik om gerechterlijke stappen te nemen. Heb ik een poot om op te staan? En ben ik trouwens ook geen vergoeding verschuldigd voor het vroegtijdig beëindigen van de overeenkomst (alhoewel deze niet contractueel werd vastgelegd)?

Sorry voor de lange post, ik wou gewoon een zo duidelijk mogelijk beeld geven.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 aug 2014 21:31

je hebt, als alles klopt wat je zegt, een ijzersterk dossier. Contacteer je vakbond (gratis als student) of een advocaat

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 29 aug 2014 10:48

U kan klacht neerleggen bij : http://www.socialsecurity.fgov.be/nl/ov ... pectie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”