uitbetaling loon

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

Re: uitbetaling loon

#16 , 27 nov 2014 18:41

als ik in google "dienst toezicht sociale wetten" ingeef kom ik wel op de site terecht over wat ze doen maar er staat nergens bij (of ik kijk erover ) hoe en waar ik klacht kan indienen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 27 nov 2014 20:55

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#18 , 30 nov 2014 14:08

Situatie is vandaag uit de hand gelopen op het werk.

Heb vandaag de zaakvoerder gesproken en achter mijn nog te krijgen tegoed voor de maand oktober gevraagd. Ik heb hier te horen gekregen dat ik dit niet zal krijgen omdat hij van klanten gehoord heeft dat ik geklaagd heb dat de zaakvoerder laat is met de uitbetaling (dit was onderling tussen personeelsleden). Ik moet volgens de zaakvoerder het geld maar vragen aan die klanten.

Toen ik zei dat ik dan ging stoppen omdat ik mijn 24uur die ik ingeschreven ben al gedaan had deze maand riep hij naar de collega die de boekhouding doet en ook aanwezig was dat ik mijn ontslag wilde geven. Hierop heb ik direct gezegd dat ik geen ontslag neem en dat als hij mij maar zelf moet ontslaan. ik weet wel dat een contract van bepaalde duur niet eenzijdig opzegbaar is

zie website http://www.werk.belgie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het principe van arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is dat ze in beginsel moeten worden uitgevoerd tot het overeengekomen einde. Behoudens dringende reden, kan noch de werknemer, noch de werkgever deze arbeidsovereenkomsten vroegtijdig eenzijdig beëindigen. Zowel voor de werkgever als voor de werknemer is het in principe niet mogelijk om dit soort arbeidsovereenkomst eenzijdig te beëindigen door middel van een opzegging.
Ik heb dan nogmaals gevraagd om mijn geld te krijgen en de zaakvoerder begon verbaal agressief te worden met te zeggen: 'Wil je mijn andere kant misschien ook is zien'

daarop heb ik gewoon gezegd dat als ik het niet kreeg ik naar huis ging met het feit dat ik toch al mijn 24u voor deze week gedaan had. Ik ben ook vertrokken.

Ik denk dat mijn werk periode er hier opzit. Ik ben wel van zin om morgen naar de dokter te gaan en mij ziek te laten melden omwille van stress. Kan de werkgever me dan eigenlijk ontslaan?

en welke vergoeding zou ik moeten krijgen als ik al recht heb op een vergoeding?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 01 dec 2014 20:04

werkgever kan altijd iemand ontslaan, enkel is er mogelijks recht op een vergoeding wegens onterecht ontslag (kennelijk onredelijk ontslag).

Als je je ontslag zou krijgen omdat je na 24 gewerkte uren in een week zou stoppen met werken, kan je wel een een probleem hebben.Je moet immers niet je uren / week gewerkt hebben, maar wel je uren volgens je contract. Als je dus elke dag bvb 5 uur moet werken (6-dagen/week) en op woendag al aan 30 uur zit, mag je niet stoppen. Je mag natuurlijk wél weigeren om altidj zoveel overuren te doen (maar niet elk overuur mag je weigeren).

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#20 , 02 dec 2014 00:21

Heb vandaag op 1 december, via mail mijn ziekte attest doorgestuurd naar de werkgever en duidelijk laten verstaan dat ik het origineel attest aangetekend opstuur op dinsdag 2 december. Dit ook op aanraden van mijn huisarts daar de werkgever al verbaal agressief was naar mij toe.

Ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop.

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#21 , 04 dec 2014 10:16

Gisteren naar de vakbond geweest. Heb volgende week een afspraak met een dienst specifiek voor lonen en vergoedingen en dan gaan we zien wat we verder nog kunnen doen aan deze situatie.

ben benieuwd hoe dit verder verloopt.

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#22 , 04 dec 2014 13:37

Net telefoon gekregen van de werkgever. Hij wil dat ik langskom om samen te zitten en wil elke minuut dat ik er gewerkt heb nu ineens gaan betalen. Kan ik vragen aan de vakbond om met me mee te gaan. daar ik mij niet gerust voel na zijn verbaal agressief gedrag naar mij toe afgelopen zondag. Ik heb wel al laten weten dat het deze week niet zal gebeuren omwille van hoge bloeddruk e.d.

Zaakvoerder wil niets storten van loon op mijn rekening heeft hij mij laten verstaan.

Terug naar “Loon”