Jobstudent en feestdagen en Nacht werk.

bvd19
Topic Starter
Berichten: 4

Jobstudent en feestdagen en Nacht werk.

#1 , 16 aug 2014 04:13

Geachte,

Hierbij wou ik graag jullie de vraag stellen of ik recht heb op een verhoging op mijn loon van 100 procent indien ik werk op de 14/08/14 in de nacht,
Dit was dus van 22u tot 06u, Dus theoritisch gezien zou ik dus dubbel verdienen vanaf 12u?

Of is dit niet het geval indien het over interim of en job studenten gaat?


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2014 09:20

Omdat men je hier snel zouden kunnen antwoorden in welke PC ben je te werk gesteld!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 16 aug 2014 11:58

In elk geval heb je recht op dezelfde toelages en loon als de vaste werknemers. Indien deze een toelage van 100% krijgen, heb ook jij recht op die toelage.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2014 12:33

Bij zeer veel bedrijven is zondag werk niet noodzakelijk dubbel betaald, dit hangt af van je PC waar u bedrijf onder valt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2014 15:44

De nachtshift 14/8 is geen feestdag, maar feestdagloon hiervoor kan op verschillende niveau's zijn vastgelegd. best (online)informeren bij inspectie van de sociale wetten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 aug 2014 15:48

Bij zeer veel bedrijven is zondag werk niet noodzakelijk dubbel betaald, dit hangt af van je PC waar u bedrijf onder valt.
er zijn zelfs pc's waar zondag/feestdag dagshiftloon x2 wordt gedaan en geen ploegenpremie, wat mijne inziens in strijd is met art 3 (dacht ik)18/4/1974
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bvd19
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 16 aug 2014 17:09

Tja de vaste werknemers hebben hier wel het dubbele,

Dus snap ik niet echt waarom ik het niet zou krijgen als ik mijn interim mag geloven.
Uiteindelijk werk ik 6 uur op 15/08

Best oneerlijk als dit het geval is.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 aug 2014 18:40

Tja de vaste werknemers hebben hier wel het dubbele,


interimwet 24/7/1987
Art. 10. Het loon van de uitzendkracht mag niet lager zijn dan datgene waarop hij recht zou hebben gehad, indien hij onder dezelfde voorwaarden als vast werknemer door de gebruiker was in dienst genomen.
Van het eerste lid kan worden afgeweken, indien gelijkwaardige voordelen worden toegekend door een collectieve arbeidsovereenkomst gesloten in het paritair comité voor de uitzendarbeid en algemeen verbindend verklaard door de Koning.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bvd19
Topic Starter
Berichten: 4

#9 , 16 aug 2014 19:09

Dit is ook in het geval van een jobstudent?

Tja ik betwijfel gewoon sinds er niets van in mijn contract staat over feestdagen.

Terug naar “Loon”