Overwerk niet uitbetaald

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

Overwerk niet uitbetaald

#1 , 12 aug 2014 10:44

Ik werk via interimbureau X bij bedrijf A (PC 226) in een 2-ploegenstelsel.

Tijdens de maand juli heb ik een aantal dagen langer gewerkt, maar ik ben hiervoor niet uitbetaald geweest.
Toen ik hiervoor ben langs geweest in het uitzendbureau, konden ze dit niet meer verifiëren omdat ze mijn tiktijden hadden aangepast (bv 14.15 hadden ze terug gezet naar 14.00). Het probleem is, dat de tikklok van interimbureau X is en bedrijf A mijn gewerkte uren niet bijhoud.
Nu doet het uitzendkantoor moeilijk om deze alsnog uit te betalen.

Verder heb ik in juli ook 2 feestdagen gewerkt, in mijn contract staat:
De uitzendkracht kiest ervoor de eerste 91 uren overwerk per kalenderjaar onmiddellijk uitbetaald te krijgen en niet te recupereren


Betekend dit niet dat ik de recup van deze 2 feestdagen ook niet uitbetaald dien te worden (wat ook niet gebeurt is)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2014 17:57


Verder heb ik in juli ook 2 feestdagen gewerkt,
2 feestdagen in juli?
betaalde inhaalrust lees eens art 14 feestdagenwet 4/1/1974

overuren moet je kunnen bewijzen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

berenod
Berichten: 942

#3 , 13 aug 2014 05:51

Ik volg niet helemaal, heeft bedrijf A waar je werkt een tikklok staan die eigendom is van interimkantoor X ?
Dus bedrijf A heeft zelf geen idee van de uren die je werkt en betaalt zomaar blindelings het interimkantoor? Normaal volgt bedrijf A je uren op, geeft die dan door aan het interimkantoor zodat zij dan hun kunnen factureren en jou uitbetalen.

In juli is maar 1 feestdag zover ik weet, namelijk 21 juli.

Ik kan moeilijk geloven dat ze de gegevens van de tikklok zomaar kunnen "resetten" vermoedelijk zijn zij verplicht deze gegevens een minimum tijd bij te houden.

Heeft u enige communicatie (email of zo) of een andere manier waarop u die prestaties kan bewijzen?

Interim kantoren nemen dikwijls een loopje met de wetgeving en profiteren van de werknemers!

Dit is eigenlijk iets voor een vakbond, zij zijn er heel goed van op de hoogte wat deze interimkantoren durven doen!

Reclame

Terug naar “Loon”