Vraag over vakantiegeld bij veranderen job

simeon
Topic Starter
Berichten: 38

Vraag over vakantiegeld bij veranderen job

#1 , 03 aug 2014 14:16

Hallo,

Dit jaar ben ik begin mei bij een andere werkgever begonnen.
Op mijn loonbrief van april van de oude werkgever ben ik uitbetaald voor vakantiegeld en dubbel vakantiegeld.
ook is daar rsz en voorheffing op betaald.

Volgende zaken zijn dus berekend
1910 vervroegd enkelv.vakantiegeld met rsz
1920 saldo enkelv. vakantiegeld met rsz
2022 vervrg. aanvullend vak.geld,vrij.bijz.wn.bijdr.
2023 aanvullend saldo dubbel vakantiegeld
2320 vervroegd dubbel vakantiegeld
2330 saldo dubbel vakantiegeld
2500 bijdrage voor sociale zekerheid (rsz)
2540 rsz-bijdrage op dubbel vakantiegeld
2580 rsz-bijdrage op vervroegd dubbel vakantiegeld
3570 voorheffing op vakantiegeld

Op mijn loonbrief van juli van mijn nieuwe werkgever staat nu echter het volgende

1930 aftrek enkel vakantiegeld met rsz (meer dan 2000€ en exact het bedrag dat bij vorige werkgever onder code 1920 werd toegevoegd)
2020 dubbel vakantiegeld, vrijgesteld bijz. wnbijdrage
2028 aftrek dubbel vakantiegeld, vrijgesteld bijz. wnbijdrage (140€ MEER dan code 2020)
2300 dubbel vakantiegeld
2380 aftrek dubbel vakantiegeld (160€ minder dan het dubbel vakantiegeld zelf)

Komt erop neer dat de hele berekening rond vakantiegeld op deze brief mijn brutoloon met 2500€ laat dalen.

Ik begrijp niet dat ik bij mijn nieuwe werkgever zo een gigantische sommen nog belast word terwijl ik onder de indruk was dat dit reeds bij mijn oude werkgever belast was.

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 aug 2014 22:32

het is belast bij je oude werkgever, dat is juist.

Het gaat echter daar niet over, maar over de nieuwe werkgever die je wél zal doorbetalen op de dagen waarop je verlof nam, maar dit moet compenseren door je enkel vakantiegeld (en/of dubbel vakantiegeld af te trekken). Zie een analoog antwoord hier:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 66#p263766" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Loon”