Interest op achterstallige fietsvergoeding

jmi17
Topic Starter
Berichten: 116

Interest op achterstallige fietsvergoeding

#1 , 23 jul 2014 15:18

Hoi,

gisteren las ik een artikel op jobat waarin stond dat de werkgever een interest van 2.75% dient te betalen op een brutto-achterstallig loon.
Men moet hier wel zelf achter vragen stond er ook nadrukkelijk bij.

Maar is dit ook van toepassing op een achterstallige fietsvergoeding?

Het is immers zo dat ik in de maanden mei en juni geen fietsvergoeding heb ontvangen. Ik had in het begin van mijn tewerkstelling gevraagd aan mijn rechtstreeks diensthoofd of ik hiervoor een blad moest invullen met de km's of wat dan ook. Men zei: "Nee, dat hoeft niet. Gewoon je fietsvergoeding aanvragen via het intranet, maar je hoeft geen km's binnen te brengen bij de personeelsdienst." Dus ik vraag mijn vergoeding telkens mooi aan via het intranet. Nu merkte ik dat ik voor beide maanden echter geen fietsvergoeding kreeg. Mijn diensthoofd heeft met de personeelsdienst gebeld en daar zei men dat ik wel het aantal km's moest binnen brengen op voorhand. Maw gewoon de km's die ik per rit zou fietsen zodat zij deze kunnen uitbetalen. Ze gingen de fietsvergoeding voor beide maanden wel nog storten met het loon van juli. Op de personeelsdienst heeft men mij dit nooit gezegd en in het arbeidsreglement vond ik ook niets terug. Mijn diensthoofd had dit wel moeten weten aangezien die persoon zelf met de fiets komt.

Maar heb ik nu recht op die interest? Op zich is 2.75% niet zoveel, maar ik fiets wel heen en terug een paar tientallen km's dus dan loopt dat al snel op als je voltijds werkt.


Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2014 16:06

Vergeet toch niet dat die fietsvergoeding van 2.57% intrest dat dit wel per jaar is, dus mei en juni is 2 en één maand, 2.75€% /12 intrest en dan voor mei X 2 je zal er geen pint kunnen mee kopen ! :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2014 20:39

een vergoeding is geen loon
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”