Minder loon zonder aankondiging

gerritjan1998
Topic Starter
Berichten: 1

Minder loon zonder aankondiging

#1 , 03 jul 2014 16:45

Hallo,
Ik werk bij de Stentor (Apeldoornse krant) in de ochtend, en uit het niets is mijn verschijningsvergoeding (elke dag dat je komt) omlaag gegaan van €2,66 naar €0,75 nadat ik meer kranten heb gekregen maar nu verdien ik minder. Meer werk, minder geld. Scheelt €15 euro maar die verschijningsvergoeding is dus van €66 naar €18 gegaan en dat is allemaal best veel als 15-jarige. Mag dit zomaar? In mijn contract staat €2,66 en deze twee zinnen:

1. Opdrachtnemer ontvangt voor zijn opdrachten de vergoedingen zoals in de overeenkomst vastgelegd
2. Indien er zich wijzigingen voordoen in de vergoedingen, dan geldt de vergoeding zoals weergegeven in de eerstvolgende afrekennota met specificatie

Er werd mij ook verteld dat ik voor elke extra krant een euro meer zou krijgen, dan zou ik dus ongeveer €180 gaan verdienen maar nu is het €136 en er is nooit een melding geweest dat dat omlaag zou gaan behalve dat het een maand geleden op de nota stond, maar toen viel het niet op omdat ik wel meer verdiende dan de normale €155 door de bonussen. Dus de vraag is: Is dit legaal toegestaan?

Gegroet, Gerrit-Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 03 jul 2014 16:51

Misschien eens de vraag stellen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een Belgische site.

Reclame

Terug naar “Loon”