Firmawagen in contract mar nooit gehad

theconsul
Topic Starter
Berichten: 14

Firmawagen in contract mar nooit gehad

#1 , 26 jun 2014 09:58

Ik zit misschien met een raar probleem.

Vanaf november 2011 ben ik ergens gaan werken en onderdeel van het contract is gebruik van een firmawagen.

Ook staat dit elke maand op mijn loonbrief, ik word dus ook belast hierop, voordeel in natura.

De werkgever is helemaal niet van plan om een firmawagen te gevenb en vorig jaar heb ik hem via mail erop geattendeerd dat hiervoor een oplossing moet komen.

Ik rij natuurlijk met mijn eigen wagen maar betaal eigenlijk voor twee.

Omdat ik nu stilaan de firma ga verlaten zou ik hiervoor een oplossing willen zien en ik had hem een rekening gepresenteerd van enkel de brandstof over die periode plus het te betalen voordeel in natura.

Natuurlijk gaat hij niet akkoord met het betalen van dat voordeel in natura, de brandstof is nog te overwegen.

Wat kan of mag ik hem aanrekenen, waar heb ik recht op is natuurlijk de hamvraag?

Alvast bedankt

Tc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 jun 2014 10:19

eerst en vooral de werkgever aangetekend in gebreke stellen voor het niet-beschikken over de wagen. Daarin stellen dat je hem een voorstel hebt gedaan om het gemis te compenseren, dit voorstel uit doeken doen en hem eisen binnen de 2 weken te reageren.

Pas dan heb je IETs in handen, bij wijze van spreken kan hij achteraf stellen dat je wel degelijk beschikte over een firmawagen (bvb zijn wagen).

theconsul
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 26 jun 2014 10:48

dat moet inderdaad gebeuren, nu probeer ik nog vast te stellen waar ik recht op heb, ik wil ook maar enkel dat natuurlijk

heb berekening van volledige brandstof verbruik op die jaren, maar daarna zit ik vast

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 jun 2014 11:08

eerst die aangetekende zending, de rest kan later.

theconsul
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 26 jun 2014 11:30

is net de deur uit

Terug naar “Loon”