loon word niet uitbetaald

amedidi
Topic Starter
Berichten: 4

loon word niet uitbetaald

#1 , 10 jun 2014 13:00

Beste,
Ik werk via dienstencheques,maar wel via een bedrijf,dus wij worden niet betaald door de RVA of zo maar brengen ook wel de cheques binnen maar hebben een Vast uurloon die ons bedrijf dan aan ons betaald.
We wisten al sinds vorig jaar dat het niet zo goed ging met het bedrijf,toen zijn er verschillende mensen ontslagen.Begin dit jaar hadden we terug personeelsvergadering en daar is ons verteld dat ze via de bank en gemeente een soort overbruggingskrediet hadden waardoor onze lonen toch steeds konden betaald worden.
Wij hebben altijd heel stipt onze lonen maar deze keer was het niet zo,vrijdag kregen we telefoon voor een dringende vergadering,ook hadden we onze lonen nog niet gehad,vandaag is er dan gezegd geweest dat er bijna geen geld meer is,het bedrag dat ze hadden is er niet meer,door de vakantiegelden en dergelijke,ze hebben dan uitstel van hun rsz bijdragen gevraagt en gekregen,dus daarvan hebben ze nu al de helft van onze loon gestort,de andere helft zal gestort worden op de 19 de,hiertussen valt normaal ook het voorschot maar dat zullen we dan ook niet hebben.
Nu is mijn vraag,kan dit zomaar?je werkt toch voor je loon en nu worden we maar een deel uitbetaald en blijft de vraag nog maar of we het tweede deel wel zullen kunnen uitbetalen,iedereen is gewoon gaan werken vandaag,maar langs de andere kant vraag ik mij ook af waarom?te weten dat we misschien aant werken zijn voor niks?
Ik ben totaal niet bekend met dot soort zaken dus weet ook niet wat ikij hierbij moet voorstellen,mij lijkt het dat het gewoon uitstel is van het probleem,of denk il hier verkeerd over,wat ik ook straf vind is dat ze pas op 19 juni aam tafel gaan zitten om te kijken voor een oplossing,waarom niet vandaag want tis toch 5 voor 12 neem ik aan? Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jun 2014 09:09

Beste,
Ik werk via dienstencheques,maar wel via een bedrijf,dus wij worden niet betaald door de RVA of zo maar brengen ook wel de cheques binnen maar hebben een Vast uurloon die ons bedrijf dan aan ons betaald.
niemand wordt via de RVA betaald voor de dienstencheques.
Nu is mijn vraag,kan dit zomaar?je werkt toch voor je loon en nu worden we maar een deel uitbetaald en blijft de vraag nog maar of we het tweede deel wel zullen kunnen uitbetalen,iedereen is gewoon gaan werken vandaag,maar langs de andere kant vraag ik mij ook af waarom?te weten dat we misschien aant werken zijn voor niks?
tuurlijk kan dat niet. Dat wil wél niet zeggen dat je je zelf niet aan je contract moet houden. Jij moet dus blijven werken, maar je blijft recht hebben op het loon.
Ik ben totaal niet bekend met dot soort zaken dus weet ook niet wat ikij hierbij moet voorstellen,mij lijkt het dat het gewoon uitstel is van het probleem,of denk il hier verkeerd over,wat ik ook straf vind is dat ze pas op 19 juni aam tafel gaan zitten om te kijken voor een oplossing,waarom niet vandaag want tis toch 5 voor 12 neem ik aan? Groetjes
omdat er mss eerst nog moet gekeken worden naar oplossingen, die je niet altijd aan tafel vindt :).

Sowieso zal je, bij faling, je loon krijgen, in het slechtste geval via een andere dienst.

Reclame

Terug naar “Loon”