Bonus

Berkje
Topic Starter
Berichten: 7

Bonus

#1 , 06 mei 2014 07:43

Hallo,

Gebaseerd op een aantal meetpunten wordt er sinds vorig jaar op het einde van elk jaar een bepaalde bonus uitgekeerd.

Vorig jaar werd deze op een aparte loonfiche geplaatst onder de code '1990 - premie niet per betaalperiode'. Dit jaar (nu pas betaald) staat deze samen met mijn normaal loon op één fiche onder de code '1993 - bonus'.
Ik heb even wat gezocht om te vinden voor wat die codes juist staan en wat de invloed is. Ik kan me immers inbeelden dat als deze gewoon opgeteld wordt bij het brutoloon, er meer wordt afgehouden?

Kan iemand mij vertellen of er een verschil is tussen die 2 codes en of deze apart moet afgehandeld worden?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mei 2014 08:51

die codes hangen af van sociaal secretariaat, hebben geen fiscale betekenis. Het kan wel zijn dat, los van de code die door het sociaal bureau toegekend wordt, de ene bonus wél en de andere niet als "niet-recurrent resultaatsgebonden voordeel" gecatalogeerd wordt. Maar dat laatste hangt af van o.a. CAO's die daarover gemaakt zijn.

Berkje
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 06 mei 2014 09:14

Bedankt voor de snelle reactie.

In de CAO staat er helemaal niets over bonussen.
Elk jaar wordt er een documentje gemaakt, dat in het beste geval door beide partijen ondertekend wordt.

Reclame

Terug naar “Loon”