Even verhaal schetsen:
In februari 2013 diende ik een nieuwe firmawagen te bestellen volgens firma-policy (200.000km gereden)
Berekening wordt gemaakt en ik krijg voorstel om te beslissen -> 4500€ eigen bijdrage + rechtstreekse factuur van 290€ (omdat ik een hoger type heb gekozen dan waar ik recht op had) -> waarop ik beslis deze bestelling te laten doorgaan.
In oktober 2013 kan ik de wagen gaan afhalen en geen probleem.
Nu, 6 maanden later, krijg ik bericht dat er een berekeningsfout is gebeurd -> ik moest namelijk 6700€ aan eigen bijdrage en rechtstreekse factuur van 980€ betalen. Dus vraagt men mij nu een opleg van 2890€!
Ik meld dat ik de wagen heb besteld op voorstel en berekening van 4500 + 290 en dus bijgevolg de wagen NOOIT zou besteld hebben indien deze duurder was.
Nu meld dienst boekhouding dat ze het verschuldigde bedrag kunnen inhouden op mijn loon. Klopt dit? Mag dit zomaar?
Kan ik dit desgevallend weigeren en de wagen terug geven?