Zaterdagvergoeding redder?

Evenwel
Topic Starter
Berichten: 7

Zaterdagvergoeding redder?

#1 , 24 apr 2014 10:32

Hoi iedereen,

Ik werk als jobstudent als redder, ik moet dus soms eens invallen wanneer een vaste redder ziek wordt. Nu moest ik zaterdag werken en merkte ik dat ik geen zaterdagvergoeding heb gekregen (deze is naar ik mij herinnerde 150% vanaf ongeveer 13u). Ik ben wat gaan opzoeken op internet en blijkt dat deze afgeschaft is? Ik vind echter enkel informatie over Antwerpen ivm Brandweerlui...

Ik zou mijn interimbureau bellen, ware het niet dat ik vorige week ook al gebeld heb omdat ik geen zondagvergoeding had gekregen (dit klopte omdat ik slechts 4u had gewerkt, dan heb je er geen recht op). Ik ga er nu van uit dat het ook wel zal kloppen, daarom durf ik niet echt weer te gaan klagen :P

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2014 11:58

vraag de loonvoorwaarden eens bij de inspectie van de sociale wetten
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Evenwel
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 24 apr 2014 14:08

Bedankt! Voor mensen die met hetzelfde probleem zitten, ik heb gemaild naar die dienst hierboven en ze hebben mij verder geholpen.
Voor te weten of je al dan niet zaterdagvergoeding hebt moet je kijken naar welk PC er op je loonbon/contract staat.
In mijn geval was dat PC 218 en dit heeft geen zaterdagvergoeding!

Reclame

Terug naar “Loon”