ontslag + overuren pc 226

Jonas77
Topic Starter
Berichten: 10

ontslag + overuren pc 226

#1 , 11 apr 2014 21:30

Hallo,

Deze week heb ik mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever. Ik moet nog 2 maand opzeg doen, maar heb toch nog een aantal vragen.

Is de werkgever verplicht mijn ontslag te bevestigen? Ze hebben enkel mijn ontslagbrief getekend voor ontvangst. Volstaat dit of moeten ze mij nog een aparte brief sturen dat ze mijn ontslag bevestigen?

Ik heb nog een 206 overuren staan... Heb ik hier recht op? Kan ik deze opnemen of moeten ze mij deze uitbetalen? Ik zit in pc 226, maar kan hier geen duidelijk antwoord over terugvinden.

Graag advies.

Groetjes,

Jonas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 apr 2014 22:30

bevestiging is niet nodig. de overuren zijn in onderling overleg te nemen of uit te betalen

Jonas77
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 11 apr 2014 23:09

En wat als ze dit weigeren (betr. die overuren)?

(ik ben bediende voor de duidelijkheid)

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2014 11:40

En wat als ze dit weigeren (betr. die overuren)?

(ik ben bediende voor de duidelijkheid)
de regel is dat wanneer er geen inhaalrust meer mogelijk is dat ze moeten worden uitbetaald
als je een bediende bent met een vertrouwensfunctie is het mogelijk dat je ze gratis mag presteren

je kan hiervoor (nu) klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”