Vakantiegeld

johann
Topic Starter
Berichten: 6

Vakantiegeld

#1 , 16 jul 2007 18:09

Ik ben een bediende met contract van onbepaalde duur en werk al meer dan 2 jaar bij mijn werkgever.

Tot op heden betaalde hijnog geen verlofgeld; verleden jaar op 15/07.

OP mijn vraag waar dat verlofgeld bleef zegt hij dat het sociaal secretatriaat nog niet klaar is. Tegen een andere werknemer vertelde hij dat hij het financieel moeilijk heeft (tijdelijk).

Wanneer moet dit wettelijk worden uitbetaald is nu mijn vraag, staat hier ergens een datum op. Ik vind niets terug op het net.

Dank voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS
Berichten: 271

#2 , 16 jul 2007 23:15

Uit noties herinner ik mij nog dat dubbel VG uitbetaling ofwel wordt geregeld door een CAO of arbeidsreglement, of bij afwezigheid hiervan de maand voordat u uw hoofdvakantie opneemt.
Dus vakantie in september, dan moet u normaal uw VG krijgen bij het loon van augustus.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 18 jul 2007 10:46

?Art.45.Behalve...betaalt de werkgever aan zijn bediende...:
op de gewone datum het deel van het vakantiegeld beoogd bij artikel 38, 1?, en/of met de andere commissiegelden der maand waarin de hoofdvakantie ingaat, het deel bedoeld bij artikel 39, eerste lid;
wanneer de hoofdvakantie wordt verleend, het deel van het vakantiegeld bedoeld bij artikel 38, 2?,en/of artikel 39, derde lid.?(30 MAART 1967. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers)

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Loon”