Wanneer moet de Baas Betalen???

Ted
Topic Starter
Berichten: 4

Wanneer moet de Baas Betalen???

#1 , 13 jul 2007 18:36

hallo iedereen,

Ik heb een zeer belangrijke vraag, die ik heel graag met jullie goede hulp opgelost zou zien. Alvast een hele vriendelijke dank bij voorbaat.

Ik heb een arbeiderscontract en elke maand moet de baas toch voor een bepaalde tijd ons loon storten, nietwaar? voor welke datum moet de baas zeker ons loon uitbetalen? Wat kunnen wij als werknemers doen??

Graag had ik hier een antwoord op gehad, ik dank jullie alvast heel vriendelijk en bij voorbaat.

Groetjes,
Ted

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS
Berichten: 271

#2 , 13 jul 2007 19:22

dit staat normaal in uw contract, het maakt deel uit van het arbeidsreglement.

Ted
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 13 jul 2007 20:14

dit staat normaal in uw contract, het maakt deel uit van het arbeidsreglement.
Hallo,

Alvast heel vriendelijk bedankt voor uw antwoord. Ik heb het contract goed nagelezen en er staat eigenlijk niets vermeld van een datum, misschien klinkt het gek voor u maar er staat niets vermeld. Weet u misschien wanneer de uiterste datum zou zijn dat de baas moet betaald hebben?

Alvast heel vriendelijk bedankt bij voorbaat.

Reclame

YoeriS
Berichten: 271

#4 , 13 jul 2007 20:27

Is niet zo gek, dan gelden gewoon de bepalingen van de loonbeschermingswet:

Het loon van arbeiders moet op gezette tijdstippen worden uitbetaald, namelijk ten minste tweemaal per maand, met een tussenperiode van maximum 16 dagen.

Het loon moet ten laatste uitbetaald worden op de 4e werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling gebeurt. Uitzonderingen hierop moeten vastgelegd zijn in een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement. Wanneer de uitbetalingstijdstip wordt vastgesteld in het arbeidsreglement bedraagt de maximumtermijn echter 7 werkdagen.

De werkgever is verplicht om bij elke uitbetaling een afrekening (de loonbrief) te bezorgen aan de werknemer.

mvg

Ted
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 15 jul 2007 09:39

Is niet zo gek, dan gelden gewoon de bepalingen van de loonbeschermingswet:

Het loon van arbeiders moet op gezette tijdstippen worden uitbetaald, namelijk ten minste tweemaal per maand, met een tussenperiode van maximum 16 dagen.

Het loon moet ten laatste uitbetaald worden op de 4e werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling gebeurt. Uitzonderingen hierop moeten vastgelegd zijn in een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement. Wanneer de uitbetalingstijdstip wordt vastgesteld in het arbeidsreglement bedraagt de maximumtermijn echter 7 werkdagen.

De werkgever is verplicht om bij elke uitbetaling een afrekening (de loonbrief) te bezorgen aan de werknemer.

mvg
Hallo,

Ik dank u zeer vriendelijk voor deze goede uitleg die u mij gaf om er een duidelijker beeld van te kunnen vormen.

Het gebeurd dat mijn baas zo een paar weken te laat ons loon stort en dat is natuurlijk niet zo prettig want wij hebben allemaal rekeningen te betalen en als die niet op tijd betaald worden krijgen we brieven binnen die ik liever niet binnen krijg. Dan krijgen we er natuurlijk nog een hoop last er boven op, zonder dat wij er eigenlijk iets tegen kunnen doen.

Ik dank u nogmaals zeer vriendelijk voor deze goede hulp.

Vriendelijke groeten,
Ted

Terug naar “Loon”