Cadeaubon als beloning?

Mickyavh
Topic Starter
Berichten: 14

Cadeaubon als beloning?

#1 , 25 feb 2014 08:58

Beste,

Een van onze werknemers heeft de laatste maanden vrij veel overuren gepresteerd en de werkgever wil deze persoon nu bedanken met een cadeaubon van 100 EUR. Ik vraag me echter af of dit wettelijk kan? Ik dacht dat er op jaarbasis maximum 35 EUR mocht gegeven worden aan cadeau's, om geen RSZ te betalen; en maximum 50 EUR om geen bedrijfsvoorheffing te moeten betalen?

Als dat het geval zou zijn, zijn er dan alternatieven die als beloning kunnen gegeven worden?

Alvast bedankt en mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 feb 2014 09:28

gewoon de overuren uitbetalen?

Een cadeau omwille van gepresteerde overuren kan niet fiscaal voordelig. Een cadeau omwille van andere zaken kan eventueel wel, maar dat was je vraag niet.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2014 17:05

, zijn er dan alternatieven die als beloning kunnen gegeven worden?


Voor 2014 zijn de grensbedragen voor een niet recurrenterende bonus
3.131 EUR inzake sociale bijdragen ;
2.722 EUR inzake bedrijfsvoorheffing
http://www.groups.be/1_64327.htm?rdeLocaleAttr=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wij kregen vorig jaar zo 360€
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”