Vakantiegeld na ontslag

roxy.plovie
Topic Starter
Berichten: 2

Vakantiegeld na ontslag

#1 , 13 feb 2014 13:44

Beste

Ik heb ook nog een vraagje. Ik zou graag eens weten of het vakantiegeld dat je krijgt van de werkgever of je loon van de laatste maand daarin ook inbegrepen is.

Dus ik werkte van 6/12/2010 tot en met 31/01/2014.

De 15de van de maand kreeg ik steeds mijn loon bij deze werkgever.

Ik weet dat ik nu vakantiegeld uitbetaald krijg en dat ik in mei, juni of juli 2014 geen (of bijna geen) loon zal ontvangen in 1 van deze maanden.

Ik had toen een brutoloon van 1640 (ik werkte 4/5 (ouderschapsverlof)). Wat zal ik ongeveer nu uitbetaald krijgen?

mvg
roxy.plovie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 feb 2014 08:03

“Art.20.De werkgever is verplicht :...3° het loon te betalen op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten.).

‘Dus ik werkte van 6/12/2010 tot en met 31/01/2014. De 15de van de maand kreeg ik steeds mijn loon bij deze werkgever’

Het einde van uw arbeidsovereenkomst wijzigt voornoemd art.20 niet.

“Art.22.Het vakantiegeld wordt uitgekeerd door toedoen van het vakantiefonds waarbij de werkgever is aangesloten voor het betrokken vakantiedienstjaar. Art. 23.§ 1. Het vakantiegeld wordt aan de arbeider uitgekeerd op het ogenblik dat hij zijn vakantie neemt en, in geval van splitsing van de vakantie naar aanleiding van zijn hoofdvakantie en, dit ten vroegste op 2 mei van het vakantiejaar. De werkgever moet de datum van de vakantie, of eventueel van de hoofdvakantie, ten minste zes weken voor het met vakantie gaan mededelen aan het vakantiefonds...Art.38. De werkgever betaalt aan de bediende...die vakantie neemt...1° de normale bezoldiging in overeenkomst met de vakantiedagen;2° per maand in de loop van het vakantiedienstjaar gepresteerde of daarmede gelijkgestelde dienst, een toeslag die gelijk is aan 1/12 van 92 pct. van de brutowedde der maand waarin de vakantie ingaat.”(30 MAART 1967. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers).

‘De werkgever’ = degene die u gaat verlaten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”