Bedrijfswagen aankoop zonder indexering.

jens72
Topic Starter
Berichten: 1

Bedrijfswagen aankoop zonder indexering.

#1 , 08 feb 2014 14:42

Beste,

Sinds 2006 tot heden ben ik de enige handelsvertegenwoordiger voor NL bedrijf in België, voorheen
bestond het merk niet in BE. Als pionier voor dit merk rijd ik +50.000km per jaar.

Bedrijf omvang Cir 12Mil €/jaar.
Nederland & België cir 35 werknemers waarvan 6 vertegenwoordigers.
Polen productie cir 180 werknemers.
Slowakije productie cir 30 werknemers.

Mijn wagen wordt in BE aangekocht en inschrijving op mijn naam vanwege de firma geen btw en bureau
in België heeft, niet leasing.
Opgestelde duurtijd wagen 150.000km of 36 maand welke eerst overschrijd.

Eerste wagen; VW Passat budget 28.000€/incl ingeruild bij 185.000km.

Tweede wagen; Opel Insignia budget 26.000€/incl (budget eenzijdig bepaalde downsizing -2.000€)
Bij +150.000km word er beslist tot 180.000km te rijden.
Bij +153.000 diende de koppeling en distributie vervangen te worden 3000€ waardoor +kosten ik een jaar langer diende te rijden...
Op 13 november mail ik mijn werkgever dat de wagen niet meer veilig is, super dringend moet vervangen worden, laat hem testen door de garage als antwoord geeft... niets gevonden.
Bij 4 jaar en 235.000km begeeft de motor vanwege mechanisch defect in oliesmering, frustratie ten top!!
De wagen is steeds bij garage in onderhoud gegaan.

Vandaag rijd ik met VW Golf Plus vanwege overname collega in pensioen gegaan is...
Het verschil tussen Passat en Golfje is een financieel verschil Cir +5.500€.

Sinds enkele weken geleden krijg ik nieuw budget en voorwaarden ;
28.000€/incl, zuinig, sedan, automaat, minstens 3 jaar garantie.
Deze offerte bezorg ik mijn werkgever, welke nu antwoord dat ze leasing willen vanwege 'risico verlagend'.

In mijn contract staat vermeld dat er bedrijfswagen is, geen som, geen type of klasse.
Echter heb ik wel kopij aankoop factuur VW Passat en Opel Insignia.

Ik wordt werkelijk van kastje naar de muur gestuurd, voel mij bedrogen en serieus demotiverend.
Meer dan duidelijk dat mn werkgever in mijn zakken zit!
Voel mij dikwijls down en niet gelukkig.

Mijn vraag, hoe ver is mijn stok? Hoe ver kan ik springen?
Ik heb dringend bijstand nodig, dit verhaal loopt 1.5jaar.

Ik kost geen geld, ik breng geld op.
Met grote belangstelling kijk ik uit welk advies jullie mij kunnen bieden.


Mvg
Jens 72

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 11 feb 2014 20:54

Als praten over salaris- en bonusvoorwaarden evenals over de grootte van de managementwagen (gezien het grote aantal kilometers) niets oplevert dan een andere werkgever zoeken. Ook bij grote bedrijven worden car policies om de haverklap (in neerwaardse zin) aangepast omdat de regering Vlindermans vindt dat bedrijfswagens (zelfs voor reizende functies) niet meer kunnen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 feb 2014 08:58

bedrijfswagen, zonder speciale vermelding, zorgt ervoor dat u geen recht heeft op een speciaal type, zolang u ongeveer hetzelfde type wagen krijgt.

Reclame

Terug naar “Loon”