Loon na periode van ziekte - justitie

xam
Topic Starter
Berichten: 19

Loon na periode van ziekte - justitie

#1 , 04 feb 2014 10:19

Hallo,

Mijn vriend is werkzaam bij de overheid (meer bepaald justitie in Brussel). Hij is na een blessure thuis geweest van 26/11 tot 6/01 omdat zijn voet in het gips lag. 6/01 heeft hij het werk hervat, nu 4/02 heeft hij nog steeds geen loon gekregen.

Uitleg van personeelsdienst van de overheid : sorry hij moet wachten tot eind februari want wij kunnen maar 1 keer per maand de lonen doorgeven aan het sociaal secretariaat en dit is elke 10de van de maand, dit wil zeggen dat zijn directe chef zijn terugkeer pas na 10/01 heeft doorgeven, wij kunnen hier niks aan doen. Contacteer de sociale dienst maar die hebben drie weken nodig om een dossier op te stellen waardoor we toch eind februari zijn en hij dus (volgens de personeelsdienst) beter gewoon wacht tot eind februari!!

Mijn vriend woont alleen en heeft rekeningen en dergelijke te betalen.

Kan ik hieraan iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 feb 2014 06:05

Strikt genomen: bij een gewone arbeidsovereenkomst inspectie inschakelen en loon eisen. http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=331" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien nodig: via OCMW voorschotten vragen op het loon, met behulp van een attest van de personeelsdienst.

gasttongeren
Berichten: 51

#3 , 12 feb 2014 11:03

Is hij statutair ambtenaar? Dan wordt hij toch gewoon verder betaald tijdens zijn afwezigheid?
Of gaat het om andere prestaties (bijvoorbeeld posten- of weekendwerk)?

Reclame

Terug naar “Loon”