Ben 4 maand aan het lijntje gehouden

doneyhtc
Topic Starter
Berichten: 2

Ben 4 maand aan het lijntje gehouden

#1 , 16 jan 2014 01:03

Geachte,
Ik heb mezelf 4 maand geleden laten om praten om te stoppen met men job en bij de persoon in questy te straten.
Hij zei eerst dat het contract klaar lag. dus ik geef mijn ontslag. Nu ben ik 4 maand verder en heb nog steeds geen contract en ook geen loon gehad.
Bewijzen heb ik genoeg dat ik bij hem heb gewerkt die 4 maand.
Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2014 01:36

Geachte,
Ik heb mezelf 4 maand geleden laten om praten om te stoppen met men job en bij de persoon in questy te straten.
Hij zei eerst dat het contract klaar lag. dus ik geef mijn ontslag. Nu ben ik 4 maand verder en heb nog steeds geen contract en ook geen loon gehad.
Bewijzen heb ik genoeg dat ik bij hem heb gewerkt die 4 maand.
Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
Alvast bedankt
klacht indienen bij deze dienst voor wat betreft het achterstallig loon
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;

u heeft nu een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur
arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 9. De arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet voor iedere werknemer afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt.
Is er geen geschrift waaruit blijkt dat de arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is gesloten, dan gelden voor deze arbeidsovereenkomst dezelfde voorwaarden als voor de arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd.
De schriftelijke vaststelling van een overeenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is niet vereist in de bedrijfstakken en voor de categorieën van werknemers waarvoor die vorm van arbeidsovereenkomst toegestaan is ingevolge een collectieve arbeidsovereenkomst die door de Koning algemeen verbindend is verklaard.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”