werkloos tijdens vakantie

Anonym1990
Topic Starter
Berichten: 1

werkloos tijdens vakantie

#1 , 04 jan 2014 19:46

ik heb voltijds gewerkt op een school (mijn contract liep tot de laatste dag voor de kerstvakantie)
na de vakantie mag ik daar onmiddellijk terug halftijds starten tot het einde van het schooljaar. sommigen zeiden dat ik me geen zorgen moest maken als je de eerste werkdag onmiddellijk terug kunt starten, anderen beweren dan weer dat ik wel papieren in orde moest brengen...
moest ik me dan ingeschreven hebben als werkloze voor die twee weken want ik vind nergens terug wat ik juist moet doen. :roll: Of wat moet ik concreet doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jan 2014 12:27

standaard (bij voltijds voor en voltijds na) moet je idd niks doen en word je doorbetaald. Veiligheidshalve ga je toch best, zelfs in die situatie, je opnieuw inschrijven bij de VDAB.

Bij voltijds icm halftijds na de vakantie, zou ik het niet met zekerheid durven zeggen. Je kan je sowieso nu al inschrijven bij de VDAB (gaat met een terugwerkende kracht van een grote week), dit kan ook via internet. Informeer maandag dan eens bij uw werkstation: http://www.vlaanderen.be/nl/onderwijs-e ... spersoneel" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Loon”