RSZ op eindejaarspremie.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

RSZ op eindejaarspremie.

#1 , 21 dec 2013 11:31

Vriend van me heeft zijn eindejaarpremie gekregen dit was voor hem lang gelenden want heeft twee gestempeld door omstandigheden, en nu hij terug reeds een jaar aan het werkt zonder één dag afwezigheid toonde hij fier zijn loonbrief van de eindejaarspremie.

Wat me opviel is dat hij geen rsz afgehouden is, ik dacht dat dit vroeger toch wel moest of ben ik mis?

De code dat op de brief stond was 930 van securex.

Zoveel te beter voor deze man hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 dec 2013 12:22

eindejaarspremie is onderhevig aan RSZ, een bonus (die vaak nu ook uitbetaald wordt) is onder bepaalde voorwaarden niet onderheving aan RSZ.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2013 12:24

eindejaarspremie is onderhevig aan RSZ, een bonus (die vaak nu ook uitbetaald wordt) is onder bepaalde voorwaarden niet onderheving aan RSZ.
Dus ze schrijven dit in onder bonus, PC140.01.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 dec 2013 13:44

dat kan ik van hieruit niet zeggen. Kan altijd zijn dat ze gewoon onterecht geen RSZ afgehouden hebben. En natuurlijk zijn niet alle bonussen vrijgesteld van RSZ.

Terug naar “Loon”