uitzendkantoor verlaagd éénzijdig loon

A.Hoebeeck
Topic Starter
Berichten: 54

uitzendkantoor verlaagd éénzijdig loon

#1 , 17 dec 2013 12:51

Hallo!

Ik werk als student (20 jaar) in een bedrijf dat de loonadministratie via een uitzendkantoor/interim doet.
De eerste malen kreeg ik een loon van 9.8829 EUR hiervoor. Dit staat eveneens op mijn loonfiche zo.
Echter, vandaag krijg ik twee nieuwe contracten voorgeschoteld en zie ik staan dat ze het uurloon hebben veranderd naar 9.3888. Als ik hun hier dan over spreek zeggen ze mij "Voor uw contract van 24/11 hebt u inderdaad een uurloon van 9,8829€/u ontvangen. Dit was echter incorrect en is dan ook rechtgezet bij je volgende contracten. "

Kan dit zomaar?


Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2013 13:54

gezien het altijd over aparte contracten gaat, is er geen sprake van een eenzijdige verlaging. Je kan vrijwillig dergelijke contracten niet tekenen.

Of gaat het over contracten die je achteraf tekent? over wanneer gaan die contracten?

A.Hoebeeck
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 17 dec 2013 14:04

Het zijn dagcontracten die ik op voorhand moet tekenen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 dec 2013 14:18

dan kan dit perfect. Dagcontracten zullen in de toekomst wel niet zo gemakkelijk meer mogelijk zijn.

Terug naar “Loon”