firma betaalt premie niet

J-LP
Topic Starter
Berichten: 4

firma betaalt premie niet

#1 , 06 dec 2013 00:09

Ik werk voor een bedrijf die al een tijd, meer dan een jaar, flirt met het faillissement. Nu zijn ze weer een contract kwijt geraakt waardoor er 12 personen ontslagen worden. ik heb op 1 december mijn ontslag gekregen. (bediende -5jaar tewerkgesteld).
Ik heb ook eens per maand een wachtdienst wat €450 bruto betaald. In september nam ik de wacht over van een collega. Alles werd geaccepteerd en bevestigd door het bedrijf. Ik kreeg bij mijn loon van september echter maar 1 premie betaald. Bij navraag bleek dit te wijten aan de weeknummers die in aanmerking werden genomen en ik zou dit met het loon van oktober krijgen. In oktober weer geen tweede premie. Dit keer was het een vergetelheid van de verantwoordelijke. Bij het loon van december is de premie weer niet bij gerekend niettegenstaande ik op de morgen van de loonverwerking, (we krijgen een lijst waarop voor iedere maand de datum van verwerking en uitbetaling staat), naar de verantwoordelijke een mail had gestuurd met een herinnering voor die tweede premie.
Dit is nu reeds de derde maand, wat kan ik hiertegen doen?
De enige voorwaarde voor de triomf van het kwaad is dat goede mensen niets doen.
E. Burke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 dec 2013 08:49

werkgever in gebreke stellen voor het niet-betalen van loon, zoveel mogelijk bewijzen bijsteken (mails, getuigen, ...).

Reclame

Terug naar “Loon”