verkeerde looncategorie

rikske1956
Topic Starter
Berichten: 11

verkeerde looncategorie

#1 , 13 nov 2013 13:52

ik werk al meer dan 10jaar in de bouwsector pc124,maar nog steeds is mijn uurloon van categorie II geoefende 14,49 euro,naar verluid zou ik recht hebben op looncategorie IIA geoefende of zelfs categorieIII het loon van een schrijnwerker,deze loonverschillen kunnen oplopen tot wel cent per uur,nu is mijn vraag:zou ik loonaanpassing kunnen eisen van x aantal jaren met terugwerkende kracht,ik moet hierbij nog vermelden dat ik recht zou hebben op categorie III dan zou ik ook al die jaren het recht op maaltijdchecks mislopen hebben want deze worden gegeven door de wergever bij looncategorie III

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 nov 2013 15:40

je kan effectief met terugwerkende kracht je loon vorderen, indien je kan bewijzen reeds de bekwaamheid van een schrijnwerker te hebben gedurende X jaar.

Maaltijdcheques hangt af van de CAO hierrond in de onderneming, is door ons onmogelijk op te antwoorden.

Reclame

Terug naar “Loon”