loonbeslag bij partner

puppytje
Topic Starter
Berichten: 6

loonbeslag bij partner

#1 , 04 nov 2013 13:10

Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen.
Het zit zo, eind juni 2013 is en beslag gelegd op mijn man zijn loon.
Er is maar 1 schuldeiser.
Nu gaat er vanaf juni tussen de 450 en 480 euro van mijn man zijn loon af tot nu.
De schuldeiser heeft tot hiertoe nog niks ontvangen. ( zojuist nog gebeld )
Ondertussen heeft de schuldeiser al een aangetekend brief naar mijn man zijn werkgever gestuurd,
maar we zijn ondertussen al een maand verder en de schuldeiser heeft nog geen reactie ontvangen van mijn man zijn werkgever.
Ook zijn er geen verdere schulden!

Als we kunnen rekenen zitten we al een een redelijk bedrag dat er al afgegaan is.
Alleen weet er niemand waar het geld naartoe is!
Ook de werkgever houd mijn man aan het lijntje als hij er iets over vraagt zeggen ze hem dat ze hem de dag nadien gaan terug bellen.

Kan dit zomaar?

Wij zijn even ten einde raad, want dit gaat hier al over een redelijk bedrag, waar we niet eens weten waar het naartoe is.

Alvast bedankt voor dit te lezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 nov 2013 13:11

inspectie inschakelen om dit te laten nazien. http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 nov 2013 00:04

Beslag via deurwaarder... in uw man zijn personeelsdossier moet daar toch een spoor van staan.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 nov 2013 05:13

Normaal gaat dit geld naar de deurwaarder en hij stort dit geld maar als alles is betaald aan de schuld eiser, dus als alles vereffend is zal de schuldeiser pas zijn geld krijgen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

puppytje
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 05 nov 2013 10:43

Van een deurwaarder wordt er niet gesproken bij de schuldeiser.
De schuldeiser lapt ons er wel interesten bij. Ik weet niet of dit mag.
Volgens wat wij ervan opgezocht hebben, zou het loonbeslag inderdaad via een deurwaarder gaan, maar zoals ik zei wordt er niks over gezegd bij de schuldeiser.
Het enige wat zij mij vertellen via telefoon is dat ze nog niks doorgestort gekregen hebben van mijne man zijn werkgever.
Sorry voor de lastige vragen, maar dit is de eerste keer dat we dit meemaken, en is echt geen pretje als je niet eens weet waar het geld naartoe is.

Franciscus: mijne man is al enkele keren naar personeelsdienst geweest en daar zeggen ze steeds dat ze het gaan opzoeken en hem op de hoogte gingen houden. Maar nog steeds niks deftigs gekregen van antwoordt jammer genoeg.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 nov 2013 12:31

Van een deurwaarder wordt er niet gesproken bij de schuldeiser.
De schuldeiser lapt ons er wel interesten bij. Ik weet niet of dit mag.
Volgens wat wij ervan opgezocht hebben, zou het loonbeslag inderdaad via een deurwaarder gaan, maar zoals ik zei wordt er niks over gezegd bij de schuldeiser.
Het enige wat zij mij vertellen via telefoon is dat ze nog niks doorgestort gekregen hebben van mijne man zijn werkgever.
Sorry voor de lastige vragen, maar dit is de eerste keer dat we dit meemaken, en is echt geen pretje als je niet eens weet waar het geld naartoe is.

Franciscus: mijne man is al enkele keren naar personeelsdienst geweest en daar zeggen ze steeds dat ze het gaan opzoeken en hem op de hoogte gingen houden. Maar nog steeds niks deftigs gekregen van antwoordt jammer genoeg.

Men kan geen loonbeslag doen als er geen vonnis is, dit vonnis moet betekend worden via een deurwaarder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”