Vakantiegeld tijdens ziekte?

a.a.h.
Topic Starter
Berichten: 1

Vakantiegeld tijdens ziekte?

#1 , 31 okt 2013 17:45

Ik ben bediende en sedert mei dit jaar ben ik arbeidsongeschikt wegens ziekte. Ik heb dit jaar nog geen vakantiegeld ontvangen van mijn werkgever. Toen ik hiernaar (in augustus) informeerde bij het loonsecretariaat, werd me gezegd dat ik mijn vakantiegeld pas uitbetaald zou krijgen in de maand wanneer ik terug aan het werk zou gaan. Ik heb geen idee wanneer ik precies weer aan het werk kan/zal gaan, mijn gezondheidstoestand laat dit momenteel nog niet toe. Klopt het dat de werkgever het vakantiegeld bij (langdurige) ziekte kan inhouden? En zo ja, wordt dit dan uiteindelijk aan het eind van het jaar betaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Noushka
Berichten: 9

#2 , 31 okt 2013 22:14

Hallo,
Ik heb hier zelf ook een topic staan over het vakantiegeld bij ziekte omdat het voor mij ook de eerste keer is. Zelf kan ik alleen maar zeggen dat ik ziek was sinds februari en dat ik mijn (dubbel) vakantiegeld zoals gewoonlijk in mei gekregen heb. Nu ben ik terug aan het werk en iedereen (behalve mijn baas) heeft mij aangeraden mijn vakantie op te nemen voor 31 december. Indien ik dat niet zou doen zou ik blijkbaar mijn ziekte uitkering van tijdens de vakantieweken moeten terugbetalen en daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in.
Dus je werkgever zal het dubbel vakantiegeld niet mogen inhouden en ook het enkele zal hij moeten uitbetalen maar dan krijg je in die periode geen ziekte uitkering.

Indien dit niet klopt, mogen de anderen op het forum mij natuurlijk verbeteren.

Reclame

Terug naar “Loon”