Aanpassing loon wordt niet uitgevoerd

Roger A
Topic Starter
Berichten: 36

Aanpassing loon wordt niet uitgevoerd

#1 , 27 okt 2013 11:44

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een opleiding brandwacht veiligheidswacht gedaan en na succes heb ik eerst een contract bepaalde duur gehad waar vermeld stond dat je de eerste 3 mnd aan 95% vh loon werkte en na 3mnd aan 100%. Ik heb eerst een contract van bepaalde duur gehad van 6 weken van de firma die de opleiding heeft gegeven en attesten heeft uitgereikt, en na dat project en tot op heden doe ik deze job nog steeds maar wel via interim, met lange en korte opdrachten maar niet aaneensluitend, volgens interimkantoor heb ik pas recht op die 100% als ik 3 maand aaneensluitend werk, volgens mij is dat pertinent onwaar en heb ik er al lang recht op, weet iemand hoe het juist zit of hoe het juist berekend wordt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 okt 2013 14:50

kan je eens concreet, mét data zeggen hoe die contracten in elkaar zitten?

Van wie heb je dat eerste contract bepaalde duur gehad? Hoeveel tijd zat er tussen de contracten, ..?

Roger A
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 27 okt 2013 20:19

Ik heb een contract bepaalde duur gehad ingaande van 13/05/13 tem 19/06/13 bij werkgever G4S Fire & Security, als brand en veiligheidswacht speciale opdracht voor een shutdown bij BASF te Antwerpen. Na aflopen van dit contract doe ik nog steeds dezelfde functie ook voor G4S maar wel via interimcontract bij Safetec en niet rechtstreeks op de Payroll van G4S, dit zijn gewoon dagcontracten voor daglonen, en die lopen soms 1 dag, dan enkele dagen niets, dan weer enkele weken aaneensluitend werken, dan weer enkele dagen enz... hangt af van hoeveel warme en of gevaarlijke werken er voorhanden zijn, hoofdzakelijk in de petrochemie of farmaceutica, ik heb al m'n werkdagen opgeteld een pak meer dagen dan 3 maanden.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 okt 2013 20:38

stond er na het contract bepaalde duur in de andere overeenkomsten met interim ook dat je daar recht op had?

Roger A
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 27 okt 2013 20:53

Ik ben geselecteerd geworden door interim voor deze opleiding te volgen, en dat stond ook bij hun opmerking over loonvoorwaarden, premie's en extra toeslagen, maar volges het PC 317 waaronder deze activiteit valt is dat ook zo bepaald in de CAO

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 okt 2013 07:36

In de CAO staat niet enkel 3 maand, maar ook 100 dagen. Ik vermoed dat dit laatste ooit sloeg op interim, maar kan je geen zekerheid geven (vind ook niks terug hierover). Zie pg 17 http://www.meta.fgov.be/CAO/317/317-2011-009845.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sowieso is het principe zo dat bij elk einde van de arbeidsovereenkomst, er een nulzetting van de ancienniteit is.

Terug naar “Loon”