Ouderschapsverlof => Uitkering RVA?

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Ouderschapsverlof => Uitkering RVA?

#1 , 21 okt 2013 15:24

Ik ga binnenkort ouderschapsverlof aanvragen a rato van 1/5e (dus één dag in de week). Voor dit ouderschapsverlof krijg je een kleine uitkering van de RVA. Mijn vraag was of ik hier zelf iets moet voor doen, of dit "RVA-aspect" van mijn ouderschapsverlof gewoon in orde komt als mijn ouderschapsverlof in het bedrijf goedgekeurd en ingepland wordt? Ik zou het aan onze personeelsdienst kunnen vragen, maar hun communicatie is niet dat (zitten ook gehuisvest in het buitenland) waardoor een antwoord waarschijnlijk een week of twee op zich zal laten wachten. Vandaar dat ik hier even probeer.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2013 16:17

je moet het ouderschapsverlof aanvragen via het document dat je kan vinden op de site van de RVA (http://www.rva.be" onclick="window.open(this.href);return false; => loopbaanonderbreking/tijdskrediet => formulieren => C61SV

Reclame

Terug naar “Loon”