bij moeder wonen, gevolgen voor loon?

vanity
Topic Starter
Berichten: 1

bij moeder wonen, gevolgen voor loon?

#1 , 04 okt 2013 19:48

Wie kan me hier meer over vertellen:

Ik ben 29, momenteel werkloos (maar begin normaal deze maand terug te werken) met 5 kindjes ten laste. Ik zou tijdelijk terug bij mijn moeder wonen, nu durf ik echter mijn adres er niet te zetten voor ik meer weet. Mijn moeder heeft een nettoloon van ongeveer 1200 euro, mijn broer van 24 woont ook nog daar en heeft ook een loon van een 1200 euro. Wat zijn de gevolgen voor mijn stempelgeld bij samenwonen, en wat zijn de eventuele gevolgen voor mijn loon als ik weer ga werken?

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 04 okt 2013 20:33

Gevolgen voor je loon zijn er niet : je hebt 5 personen ten laste en je voorafhoudingen voor belastingen houden gewoon daar rekening mee. Ook je kindergeld blijft ongewijzigd. Je moeder en broer blijven netto evenveel overhouden zelfs als je een vergoeding voor kost en inwoon betaalt.

Zolang je stempelt zal je evenwel het stempelgeld "samenwonende" krijgen (wat logisch is want je hebt géén woonkosten meer)

Reclame

Terug naar “Loon”