achterstallig loon nederlandse werkgever

stijnfl
Topic Starter
Berichten: 5

achterstallig loon nederlandse werkgever

#1 , 20 sep 2013 11:58

Hallo,

In Februari 2013 ben ik gestopt bij mijn ex-werkgever, de reden was dat ik mijn loon steeds te laat kreeg en dat ik van de laatste 2 maanden zelfs helemaal geen loon ontvangen heb. (wel heb ik de loonbrieven gekregen)
Na tientallen keren gebeld te hebben met mijn ex-werkgever, en steeds het antwoord te krijgen dat het overgemaakt zou zijn en dat er een fout bij de bank is enzovoort, ben ik dan toch maar naar het ACV gestapt. Ik heb mezelf lid gemaakt en een klacht van achterstallig loon ingediend tegen mijn ex-werkgever. Het ACV heeft al mijn gegevens opgevraagd in nederland en onderzocht of mijn verhaal wel juist was, nadat dit allemaal bevestigt was door de nederlandse dienst hebben ze een aanmaning tot betalen naar mijn ex werkgever gestuurd, hierop heeft het ACV geen reactie gekregen.
Op mijn laatste afspraak met het ACV vertelde ze mij dat ze mij niet verder kunnen bijstaan in deze zaak omdat ik 6 maanden lid moet zijn (voor aanvang van mijn zaak) om mij juridisch te kunnen bijstaan, en dat ik nu beter contact zou opnemen met een advocaat.
Ik heb ondertussen nog een paar keer geprobeerd mijn ex werkgever te contacteren ivm mijn loon, maar telefoons worden niet opgenomen en mails worden niet beantwoord, terwijl ik weet dat de firma nog bestaat. (het betreft een transportfirma en ze rijden nog steeds rond, 2 maanden geleden zijn ze zelfs nog uitgebreid).
Nu mijn vragen:
- wat is de kans als ik een rechtzaak start dat ik deze zaak zou winnen en dan alsnog mijn geld krijg.
(ik heb loonbrieven van deze maanden en bewijs dat hij steeds te laat betaalde, alle brieven van het ACV met het werk dat hun in deze zaak verricht hebben heb ik ook)
- hoeveel kan zo een zaak gaan kosten, wegen de kosten op tegen het achterstallig loon? (6430euro)
- is het beter om een nederlandse advocaat te nemen of kan dit ook in belgie geregeld worden?

Bij voorbaat dank;
Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 sep 2013 19:53

1) vanop afstand onmogelijk te checken, volgens je beschrijving wel zeker...
2) gaat over Nederlands recht, maar zou normaal zeker de moeite moeten zijn
3) het gaat over een werkgever IN Nederland met tewerkstelling in Nederland? Dan moet dit zeker in Nederland gebeuren, dus best een Nederlandse advocaat nemen.

stijnfl
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 21 sep 2013 08:55

Bedankt voor de info.
Het gaat inderdaad over een tewerkstelling in nederland.
Dan ga ik mij wenden tot een nederlandse advocaat.
Nog een klein vraagje: stel nu dat hij die firma failliet heeft laten gaan en nu onder een nieuwe firma rijdt, kan ik dan nog aanspraak maken op het geld?

Met vriendelijke groet;
Stijn

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 sep 2013 11:47

dat vraag je best op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Loon”