Interimkantoor betaalt te weinig

Jobstudent_93
Topic Starter
Berichten: 2

Interimkantoor betaalt te weinig

#1 , 12 aug 2013 18:19

Dag iedereen

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een kleine 3 weken via een interimkantoor gewerkt. Ik had vooraf mijn contract getekend waarop mijn loon stond. Maar nu kreeg ik vorige week een telefoontje van het interimkantoor dat ik per uur 1 euro teveel betaald ben geweest. Ze gaven toe dat het hun fout was en ze zeiden dat ze het gingen aftrekken van de volgende betaling (werk ondertussen via hen bij een ander bedrijf). Ze hadden me ook gezegd dat ze dit nog eens in mail ging zetten en dat ik die mail moest beantwoorden of ik akkoord was. Ik heb de mail gelezen, maar heb niet geantwoord omdat ik niet akkoord was. Zij hebben de fout gemaakt, niet ik.

Vandaag heb ik dan die betaling ontvangen, en ik ben inderdaad minder betaald geweest dan het normaal zou zijn.

Nu is mijn vraag: Kunnen zij zomaar zonder mijn toestemming mij minder betalen, ondanks mijn contract?


Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

MvG

Jobstudent_93

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2013 18:32

u kan hiervoor best (online) klacht indienen via de inspectie van de sociale wetten

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 12 aug 2013 20:18

U hebt recht op het loon dat in uw contract staat. Dat kan niet eenzijdig veranderd worden. Ze konden ten hoogste vanaf nu het juiste loon gebruiken maar u werkt ondertussen al elders.

Bel hen nog eens op en als u geen medewerking krijgt, stuurt u best een aangetekende brief. U kunt ook even langsgaan bij uw vakbond (als u gesyndiceerd bent).

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Joeri_J
Berichten: 650

#4 , 13 aug 2013 13:16

Belangrijkste is vooral, hebben ze zich vergist bij de uitbetaling, en heb je dus meer gekregen dan wat op contractueel bepaald was.
Of hebben ze zich bij het contract vergist en heb je dus gekregen wat er op het contract stond?

In het laatste sta je namelijk veel sterker dan in het eerste...

Stel dat je contractueel €400 zou ontvangen, en je krijgt €440 per vergissing, dan vrees ik dat hier weinig tegen te doen is om de rechtzetting tegen te houden...

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 13 aug 2013 15:40

Heeft u gekregen wat in uw contract stond, of meer?
Ingeval u kreeg wat er in uw contract stond, moeten ze dit uitbetalen.
Kreeg u meer, dan moest u het teveel betaalde sowieso terugbetalen, hoewel u ook gelijk heeft dat dit niet van het loon mag afgehouden worden zonder uw akkoord.

Jobstudent_93
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 13 aug 2013 18:51

Aan iedereen bedankt om te antwoorden!

Het is het eerste geval (bij turaki, tweede geval bij joeri): ze hebben zich vergist bij het opstellen van het contract en hebben teveel loon aangerekend. Maar ben wel maar betaalt geweest volgens het loon dat ik normaal ging krijgen.

Bedankt voor de tips! Ik ben niet gesyndiceerd, maar ik zal nog eens contact opnemen met hen, en als ik geen medewerking krijg dien ik klacht in via de inspectie van de sociale wetten.

Bedankt!!!

Terug naar “Loon”