eindejaarspremie

Camul
Topic Starter
Berichten: 1

eindejaarspremie

#1 , 23 jul 2013 15:56

Dag allemaal,

Ik zit met een vraagje over mijn eindejaarspremie ... 2012... Tot op heden is die nog niet betaald.
Ik werk als voltijds werknemer in de horeca (feestzaal-traiteurdienst) . Zoals elk jaar hebben wij recht op een eindejaarspremie die wordt betaald door het Waarborg & Sociaal Fonds Horeca, en dit uiterlijk op 31 januari... Ik vermoed dat de werkgever maandelijkse betalingen aan dit fonds zal moeten uitvoeren zodat het fonds de uitbetaling van de premie aan de werknemers kan uitvoeren. Zolang de werkgever niet (alles) betaald heeft ontvangt de werknemer geen premie... Tot op heden hebben wij dus nog geen premie ontvangen.
Ik word dit stilaan beu en heb mijn collega's gevraagd of zij het zouden zien zitten om mee een klacht in te dienen bij de vakbond. Zoals verwacht zijn er altijd enkelen die dit liever niet doen (wat ik ook begrijp) Dit zou hetzelfde betekenen als achter uw ontslag vragen wat niemand wil.... ik trouwens ook niet... (maar samen zouden we sterker staan dan individueel..dacht ik)
Nu vroeg ik mij af of het Waarborg en sociaal fonds Horeca na bepaalde tijd zelf geen procedure start om de achterstallen bij de werkgever te ontvangen ? Of sturen ze gewoon maandelijks wat herinneringen ? Als zij er zelf een zaak van maken hoeven wij als werknemers ons niet in problemen te brengen als we zelf naar de vakbond stappen. Graag jullie advies. Alvast bedankt !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”